شناسهٔ خبر: 129905 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نجات دو جوان گرفتار در طوفان طی یک عملیات جستجو و نجات حساس و نفس‌گیر در آب های هرمزگان

امداد و نجات دریایی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان دو جوان مضطر در دریا طی یک عملیات جستجو و نجات حساس و نفس‌گیر خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی "اسماعیل مکی زاده‌" در تشریح این عملیات جستجو و نجات بیان کرد: ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته سوم فروردین ماه گزارشی از سوی مرکز کنترل ترافیک بندرشهید رجایی مبنی ایجاد شرایط اضطرار برای دو جوان man overboard (آدم به دریا) به مرکز هماهنگی نجات دریایی هرمزگانMRCC)  ) ارسال شد.

وی با بیان اینکه  پس از وصول  گزارش بلافاصله  شناور "بارج" و یدک کش "اظهر یک" به  موقعیت در حد فاصل  یک مایلی کانال و موج شکن شهید رجایی و اسکله فولاد اعزام شدند تصریح کرد: به‌ دلیل شرایط نامساعد جوی حاکم بر منطقه و تسریع در روند جستجو و نجات  شناورهای ناجی ۱۹، هادی ۳ و هادی ۴ نیز در محل مستقر  و عملیات در ساعت ۲۲:۴۰ آغاز گردید.

مکی زاده افزود: براساس نقشه منطقه با وجود شرایط نامساعد جوی  و ارتفاع موج و نیز  تاریکی هوا، در یک عملیات حساس و نفس گیر با تلاش همه واحدهای حاضر در منطقه خوشبختانه ساعت ۲۳:۳۰ دو جوان  توسط ناجی ۱۵ نجات یافتند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: پس از بررسی پزشکیار مستقر در ناجی و اطمینان از سلامت آنها، افراد نجات یافته برای انجام مراحل پزشکی به درمانگاه بندرشهید رجایی منتقل  شدند.

گفتنی است، علت این حادثه توسط تیم بررسی سوانح دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دست بررسی است.