شناسهٔ خبر: 129969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد؛

افزایش سفر از مبدا استان سمنان در روزهای ابتدایی سال جدید

افزایش 6 درصدی تردد وسایل نقلیه در لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از افزایش سفر از مبدا استان سمنان در روز گذشته خبر داد و افزود: باند جنوبی بزرگ راه امام رضا(ع) در روز اول فروردین به طور میانگین شاهد بیش از ۱۰۰۰ تردد در ساعت بوده و این میزان تردد با شروع ماه مبارک رمضان روند کاهشی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان)، احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از افزایش سفر از مبدا استان سمنان در پنجشنبه خبر داد و افزود: نزدیک به ۴۸۰۰ نفر در سه روز اخیر از مبدا استان سمنان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه به سفر پرداختند و ۵۶۶ سفر را به ثبت رساندند.
منصورکیایی یادآور شد: در سه روز ابتدایی فروردین ماه بیش از ۲۰۰ سفر درون استانی با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده نزدیک به پنج هزار نفر استان سمنان را برای سفر انتخاب کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزایش سفر در باند جنوبی بزرگ راه امام رضا(ع) را قابل ملاحظه خواند و توضیح داد: باند جنوبی بزرگ راه امام رضا(ع) در روز اول فروردین به طور میانگین شاهد بیش از ۱۰۰۰ تردد در ساعت بوده و این میزان تردد با شروع ماه مبارک رمضان روند کاهشی داشته به‌طوری که در روزگذشته تردد در این باند به ۸۰۰ تردد در ساعت کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: در این بازه زمانی باند شمالی بزرگراه امام رضا(ع) از میانگین تردد تقریبا ثابتی برخودار بوده و به طور میانگین در هر ساعت ۸۴۰ تردد در این باند انجام شده است.
منصورکیایی در خاتمه ضمن یادآوری اینکه در ایام طرح نوروزی اجرای پویش همراهان سفر ایمن کمک شایانی به رفع خستگی مسافرین داشته، گفت: از رانندگان و مسافرین عزیز تقاضا داریم نسبت به توقف و استراحت به میزان ۱۵ دقیقه پس از هر دو ساعت رانندگی اقدام کنند تا سفری بی خطر را تجربه نمایند.