شناسهٔ خبر: 129979 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار پراکنده در بلندی‌های زاگرس،‌ البرز مرکزی و شمال‌غرب/ خیزش گردوخاک در غرب و جنوب‌غرب/هشدار سیلاب از فردا در استان‌های جنوبی

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار پراکنده در بلندی‌های زاگرس، البرز مرکزی و شمال‌غرب از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و نسبت به بارش‌های شدید در استان‌های جنوبی هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در بلندی‌های زاگرس مرکزی، بلندی‌های البرز و شمال‌غرب کشور، رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا سامانه بارشی جدید از سمت جنوب‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و در جنوب، جنوب‌غرب، شمال‌غرب، مرکز و بتدریج در بلندی‌ها و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز سبب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد شد.

به گفته وی، در مناطق مستعد بارش تگرک و در ارتفاعات، بارش‌ها به شکل برف است.

رفیعی بیشترین بارش‌ها را برای ایلام، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی کرد و گفت: سازمان هواشناسی با توجه به شدت بارش‌ها در استان‌های پربارش هشدار نارنجی صادر کرده است که این شرایط سبب آبگرفتگی معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کاهش دید خواهد شد که هموطنان باید نسبت به این شرایط احتیاط لازم را داشته باشند.

وی توضیح داد: دوشنبه سامانه بارشی کل کشور به جز جنوب‌شرق را در برمی‌گیرد. روز سه‌شنبه نیمه شرقی، سواحل غربی دریای‌خزر، مناطق جنوب، مرکز و جنوب‌غرب کشور بارش باران دارند که گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت است. همچنین در اتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف مورد انتظار است.

به گفته  کارشناس سازمان هواشناسی، بارش خفیف روز سه‌شنبه برای غرب، شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، و روز چهارشنبه نیز بارش‌ها محدود به نیمه شرقی می‌شود و اواخر وقت چهارشنبه این سامانه کشور را ترک می‌کند.

رفیعی از وزش باد شدید برای امروز و فردا در جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: این شرایط سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی خواهد شد. همچنین، این شرایط روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در شرق، جنوب‌شرق و مرکز و چهارشنبه برای شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه در جنوب‌غرب و غرب و روز دوشنبه در شمال‌غرب و روز سه‌شنبه در مرکز و جنوب کشور کاهش دما پیش بینی شده است. همچنین از بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه مناطق شمالی و مرکزی خلیج‌فارس و روز سه‌شنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، مواج و متلاطم خواهد شد.

وی ادامه داد: در تهران امروز آسمان کمی ابری همراه با وزش باد ملایم پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز ۱۰ درجه بالای صفر گزارش شد.