شناسهٔ خبر: 129987 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایستگاه‌های پویش همراهان سفر ایمن در محورهای مواصلاتی نقش موثری در کاهش تصادف جاده ای خواهد داشت

معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت:اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و راهدارخانه ها به جهت ازیاد سفرها در محورهای مواصلاتی در این ایام نقش بسیار موثری در کاهش تصادف جاده ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، خداداد مقبلی اظهار داشت: مجمتع های خدماتی رفاهی بین راهی مکانی برای استراحت یا توقف رانندگان می باشد و این پویش نقش مهمی در خدمات رسانی بر ناوگان حمل و نقل جاده ای ، مسافرین و کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی را دارد. 

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان ۹۶ اکیپ راهداری با ۳۰۳  نیروی راهدار و ۴ پویش همراهان سفر ایمن در شمال و جنوب استان در این ایام به کاربران جاده ای خدمات رسانی می کنند. 

معاون ساخت و نگهداری راههای  فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه ناوگان مسافری سیستان و بلوچستان یکی از ناوگان های  فعال و مجهز در کشور می باشد گفت: بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس در ایام اجرای طرح نوروزی  نسبت به جابجایی مسافران  اقدام می کنند. 

وی در خاتمه  از کاربران جاده ای خواست ضمن رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی به توصیه های راهداران و پلیس راه در طول مسیر سفر عمل نمایند تا با ایمنی مناسب و سلامت به مقصد برسند.

لازم بذکر است ، بازدید از ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ، پایانه مسافری انقلاب شهرستان زاهدان و محورهای مواصلاتی شهرستان میرجاوه از مهمترین اهداف سفر دو روزه به استان سیستان و بلوچستان بود.