شناسهٔ خبر: 13005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگي فرودگاه رشت برای ارائه خدمات به پايگاه هوايي امداد و نجات در گیلان

فرودگاه رشت مدیرکل مديريت بحران استانداری گیلان اعلام کرد: فرودگاه رشت دارای تجهیزات و امکانات کامل برای پاسخگویی در زمان حوادث بوده و می‌تواند در زمان بحران به عنوان پشتیبان دستگاه‌های امدادرسان قرار گیرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل فرودگاه گيلان، جلسه مشترك سه جانبه بين ادارات كل مديريت بحران استانداري گيلان، فرودگاه سردار جنگل و جمعيت هلال‌احمر استان صبح امروز چهارشنبه ۱۵ مهرماه در محل دفتر مديركل فرودگاه گيلان برگزار شد.

  افشين عزیزی مدیرکل مديريت بحران استانداری گیلان با تأکید بر اهمیت راه‌های هوایی در زمان بحران گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان‌های شمالی  و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی در زمان حوادث ، بهره‌برداری از راه‌های هوائی از اهمیت بالایی برخوردار بوده که بر اساس تجربه حوادث گذشته و تأکید استاندار و کمک جمعیت هلال‌احمر پایگاه موقت هوائی در استان فعال شده است .

 وی با اشاره به دیدار ماه گذشته استاندار گيلان و رئيس هلال احمر کشور در استان گفت: در این نشست  رئيس جمعیت هلال احمر با اختصاص یک فروند بالگرد امدادی در صورت ایجاد زیر ساخت‌های لازم موافقت کرد که استاندار نیز  بودجه‌ای را برای طرح جامع پایگاه هوائی امداد و نجات به این امر اختصاص داد .

فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل با اشاره به اینکه حوادث ممکن است به وصورت منطقه‌ای در چند استان همجوار رخ دهد افزود: در استان ظرفیت‌های بالایی از لحاظ امکانات و تجهیزات و منابع انسانی وجود دارد که می‌تواند گیلان را به یک استان مطلوب در امر امدادرسانی تبدیل کند تا در هنگام حوادث نیازمند کمک استان‌های معین نباشد و با تکیه بر داشت‌های استانی مؤثر عمل کند.

 مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان نيز در اين جلسه بیان کرد: با عزم و اراده مدیران و توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری در صورت استقرار دائم بالگرد ، سرعت پاسخگوئی به حوادث و سوانح استانی افزایش می‌یابد.

وي افزود:با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و حمایت‌های استانداری گیلان تاکنون مکان مناسب برای استقرار بالگرد طبق استاندارد در استان‌های گیلان و قزوین مهیا نشده است و در حال حاضر بالگرد هلال احمر  به صورت مشترک در این استان‌ها بکارگیری می‌شود./

 

نظر شما