شناسهٔ خبر: 130060 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

نفوذ سامانه بارشی جدید به استان اصفهان از ۶ فروردین ۱۴۰۲ / صدور هشدار سطح زرد برای استان اصفهان

صدور هشدار سطح زرد برای استان اصفهان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان از روند افزایشی دما در استان اصفهان خبر داد و گفت: بنا به اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان از روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی به استان نفوذ می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت جوی استان اصفهان اظهار داشت: بنا به اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان از روز شنبه پنجم فرودین‌ماه ۱۴۰۲ روند افزایشی دما را در استان شاهد خواهیم بود و از روز یکشنبه ششم فروردین‌ماه نیز سامانه بارشی جدیدی به استان نفوذ می‌کند. 

وی افزود: اداره کل هواشناسی استان درباره فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری در استان "هشدار زرد" صادر کرد. 

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این سازمان از فعالیت سامانه بارشی و رگبارباران گاهی با رعد و برق، ارتفاعات (بارش برف)، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی از روز یکشنبه تا اواخر وقت روز سه شنبه هفته جاری در بیشتر مناطق استان و با شدت بیشتری در نیمه غربی و جنوبی استان خبر داده است. 

وی در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده در زمینه هواشناسی استان اصفهان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ اذعان داشت: رصد و پایش پدیده‌های جوی در طی ۲۴ ساعت انجام می‌شود همچنین صدور پیش آگاهی اولیه در خصوص وضعیت شرایط جوی نوروز از نیمه دوم اسفندماه ۱۴۰۱ انجام پذیرفته است. 

کحال‌زاده با اشاره به همکاری مستمر اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی در استان ویژه ایام نوروز ۱۴۰۲ گفت: تحلیل و بررسی دقیق شرایط جوی و صدور هشدارهای هواشناسی لازم در سطوح مختلف ( زرد، نارنجی، قرمز) در حال انجام است. 

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی ویژه به فرمانداران شهرستان‌های درگیر پدیده‌های مخرب جوی انجام شده و اطلاع رسانی سریع و موثر هشدارهای صادر شده به دستگاه‌های اجرایی استان بویژه دستگاه‌های امدادی شامل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیریت بحران، پلیس راهور، پلیس راه، هلال احمر، اوژانس و غیره از طریق شبکه دولت و نمایندگان منتخب دستگاه‌ها انجام می‌پذیرد.