شناسهٔ خبر: 13022 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديرعامل راه آهن مطرح كرد:

توجه ويژه به حوزه ريلی در برنامه ششم توسعه

پور سید آقایی مدير عامل راه آهن در جلسه شوراي مديران با اشاره به احكام ريلي تدوين شده در برنامه ششم توسعه گفت: دولت در اين برنامه ۶ بخش مهم را ديده كه يكي از آنها ترانزيت ريلي است.

به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ محسن پور سيد آقايي مديرعامل راه آهن در جلسه شوراي مديران كه در ساري برگزار شد گفت: راه آهن بايد تغيير چهره بدهد و اين تغيير بايد در زيربناها و ساختارهاي راه آهن مشاهده شود و به گونه اي باشد كه نمود آن را مردم حس كنند.

مديرعامل راه آهن اظهار كرد: با توجه به اينكه ۲۵ درصد درآمد راه‌آهن از طريق ترانزيت تامين مي‌شود بنابراين راه آهن مي تواند با تكيه بر ترانزيت تغيير ماهيت دهد.

وي افزود: در سال گذشته در مجموع ۸۰۰ هزار تن بار از طريق ترانزيت جابجا شده و بايد تلاش شود تا اين ميزان به بيش از ۲ ميليون تن برسد.
پور سيد آقايي با بيان اينكه در آمد حوزه ترانزيت ارزي است اظهار كرد: در حال حاضر شهرهايي مانند مشهد ـ بندرعباس و تبريز جزء نقاط كليدي ترانزيت هستند و با توجه به درآمد زايي ناشي از بخش ترانزيت بايد مشكلات در اين مسير حل شود.

مديرعامل راه آهن در ادامه با اشاره به مفاد برنامه ششم توسعه خاطر نشان كرد: دولت در اين برنامه ۶ بخش مهم را ديده كه يكي از آنها بخش ترانزيت ريلي است.

وي با اشاره به شكل گيري كارگروه حمل و نقل ريلي و ترانزيت در دولت خاطر نشان كرد: با توجه به وجود مشكلاتي مانند قاچاق سوخت و مصرف بالاي آن، برنامه ريزي به منظور رشد ترانزيت در حوزه جاده اي صرفه اقتصادي ندارد و در مقابل به واسطه مصرف سوخت كمتر و ايمني بالاي حوزه ريلي، اين حوزه و بهره گيري از ترانزيت آن از نظر اقتصادي به صرفه تراست.

وي با بيان اينكه دولت با تشكيل كار و گروه حمل و نقل ريلي در صدد رفع موانع پيش روي ترانزيت است گفت: از آنجايي كه مسئوليت اين كارگروه با راه آهن است پيشنهاد مي شود مديران مشكلات موجود با واحدهاي ذير بط در خصوص ترانزيت را مطرح كنند تا اين كارگروه با استناد به احكام مندرج در برنامه ششم توسعه نسبت به رفع آن اقدام كند.

پور سيد آقايي همچنين از برنامه ريزي به منظور حمايت از پرنسل و مامورين مقصر در حوادث ريلي خبر داد و گفت: رويكرد و سياست راه آهن آن است كه اين افراد مورد كمك و حمايت قرار بگيرند و خسارت هاي وارده از طريق بيمه مسئوليت جبران شود.

مديرعامل راه آهن با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري و تاكيد رئيس جمهور محترم مبني بر ضرورت توسعه حوزه ريلي گفت: اين نوع نگاه و توجه سران نظام به حوزه ريلي مسئوليت مديران اين حوزه را دو چندان كرده و با اين وجود ضرورت دارد تا مديران با تلاش مضاعف در جهت تحقق اهداف و برنامه هاي تدوين شده گام بردارند.

مديرعامل راه آهن در اين جلسه بر موضوعاتي همچون حفظ حقوق مشتري و مشتري مداري، بهبود وضعيت ايستگاه هاي راه آهن در شهرها و همچنين كاهش ميزان تأخير قطارها تاكيد كردند./

نظر شما