شناسهٔ خبر: 13043 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات ساخت تونل چری در محور چهارمحال‌وبختیاری - خوزستان

تونل عملیات ساخت تونل چری و راه‌های دسترسی اطراف آن در محدوده شهرستان کوهرنگ و در مسیر استان خوزستان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در استان چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري ، قاسم سليماني استاندار چهارمحال‌ وبختیاری در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت تونل چری، در بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ بیان کرد: این تونل به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و عرض ۱۱ متر و ۸۰ سانتیمتر ساخته می‌شود.

سلیمانی در ادامه افزود: اعتبار اولیه پروژه تونل چری و راه‌های دسترسی اطراف آن ۱۴۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برآورد شده که از محل اعتبارات ملی و صرفه‌جویی‌ها و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری تأمین می‌شود.

سلیمانی در این خصوص تأکید کرد: به منظور انجام عملیات اجرایی تونل چری و راه‌های دسترسی آن، دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمعکب خاکبرداری و یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمعکب خاکریزی صورت می‌گیرد.

استاندار چهارمحال‌ وبختیاری بیان کرد: مدت زمان پیش‌بینی شده برای حفر تونل چری ۳۰ ماه و زمان بهره‌برداری کامل از این پروژه، پنج سال پیش‌بینی شده است.

سلیمانی اضافه کرد: با احداث تونل چری و راه‌های دسترسی آن مسیر ارتباطی شهرکرد – بازفت – مسجد سلیمان، حدود ۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: خروج چهارمحال‌وبختیاری از بن‌بست، ارتقای ارتباط بین این استان و خوزستان، افزایش ایمنی در حمل‌ونقل، کاهش تصادفات و پایین آمدن میزان تلفات رانندگی از دیگر مزایای احداث تونل چری به شمار می‌رود.

حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: عملیات اجرایی احداث تونل چری و راه‌های دسترسی طرفین آن باعث خروج چهارمحال و بختیاری از بن‌بست می‌شود.

عزیزی فارسانی اضافه کرد: این پروژه مهم در حالی آغاز شده که کشور با شرایط سخت مالی و بحران کمبود اعتبارات مواجه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی دولت، دو پروژه مهم شامل گازرسانی و احداث تونل چری و راه‌های دسترسی طرفین آن در شهرستان کوهرنگ آغاز شده است.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم شهرستان‌های مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: راهسازی، حفر تونل، گازرسانی و سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی، سرعت‌بخشی به روند توسعه همه‌جانبه را به دنبال دارد.

جلیلی اضافه کرد: با بهره‌برداری کامل از این پروژه، امنیت جاده‌ای شهرستان‌های استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان فراهم می‌شود. اجرای پروژه ساخت تونل چری و راه‌های دسترسی آن از آرزوهای دیرینه مردم استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است.

گردنه چری، از توابع بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ، همه ساله در فصل سرد و هنگام بارش، با لغزندگی و راهبندان فراوان همراه است.

احداث تونل چری و راه‌های دسترسی طرفین، باعث تسهیل در رفت و آمد بین استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری می‌شود.

تونل چری سه هزار و ۴۰۰ متر طول و ۱۱ متر و ۸۰ سانتیمتر عرض دارد.

مرکز بخش دوآب صمصامی از توابع شهرستان کوهرنگ، در ۱۱۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است. /

نظر شما