شناسهٔ خبر: 130432 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت تمامی تسهیلات باقیمانده مسکن مهر در قالب نهضت ملی طی سال جاری/محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر برخوردار با تعریف ۱۳ هزار پروژه بازآفرینی شهری

طرح نهضت ملی مسکن پرداخت تمامی تسهیلات باقیمانده مسکن مهر در قالب نهضت ملی طی سال جاری، محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر برخوردار با تعریف ۱۳ هزار پروژه بازآفرینی شهری و تسریع در تکمیل ۱۶ ساختمان درمانی و عمومی با ابلاغ مصوبات سفر رییس‌جمهور، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

۱۲۴ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبات راه وشهرسازی در دور اول سفرهای استانی

رئیس دولت سیزدهم در دور اول سفرهای استانی خود، ۶۰۵ مصوبه مربوط به حیطه کاری وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد که ۴۷ مصوبه آن در حوزه ریلی بود. 47 مصوبه از مجموع مصوبات سفرهای استانی مربوط به ساخت و بهره‌برداری در حوزه ریلی، ۳۱۵ مصوبه برای احداث راه و ۴۳ مصوبه برای احداث مسکن شهری و روستایی بود.

همچنین سفرهای استانی رئیس جمهور ۷۸ مصوبه در حوزه راهداری، ۲۱ مصوبه در حوزه راه روستایی، ۱۸ مصوبه برای بخش هوایی و فرودگاهی، ۱۷ مصوبه در حوزه بازآفرینی، ۱۰ مصوبه هواشناسی، ۹ مصوبه دریایی و ۴۷ مصوبه هم برای سایر موضوعات مرتبط به همراه داشت.

حمایت دولت از ایده‌پردازان در حوزه‌های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از برگزاری جشنواره ملی ایده‌پردازی با عنوان «پیمان برای پیشرفت» برای اولین بار در سطح دولت و نیز وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

هشدار وزارت راه و شهرسازی به خریداران ویلا در سفرهای نوروزی

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی درباره خرید ویلا و زمین در شهرهای شمالی بدون در نظر داشتن شرایط لازم در ایام نوروز هشدار داد.

محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر برخوردار با تعریف ۱۳ هزار پروژه بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سرانه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی‌ اعم از فرهنگی، آموزشی، انتظامی، بهداشت و درمان، ورزشی در محدوده‌های سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده پایین‌تر از حد متوسط نقاط توسعه یافته همان شهر هستند، نوساری مسکن را از اولویت‌های اصلی بازآفرینی شهری برشمرد.

ضوابط ساخت و ساز در پهنه فرونشستی تدوین می‌شود

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین ضوابط ساخت و ساز در پهنه فرونشستی با همکاری کارشناسان وزارت‌خانه‌های نیرو و کشاورزی خبر داد. حیدری با تاکید بر اینکه ضوابط ساخت و ساز موضوعی فراوزارتخانه‌ای است و باید وزارت‌خانه‌های نیرو و کشاورزی نیز برای اینکار تلاش ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: ضوابط ساخت و ساز در پهنه فرونشستی به شکلی تدوین خواهد شد که نظرات کارشناسان وزارت نیرو و کشاورزی نیز لحاظ شود.

تدوین دو سند مهم درحوزه ساختمان و معماری و شهرسازی

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از طراحی نرم‌افزار صنعتی‌سازی در همکاری با معاونت مسکن و ساختمان و تدوین دو سند مهم در حوزه ساختمان و معماری و شهرسازی خبر داد.

اعلام جزئیات نحوه ثبت‌نام در سامانه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند.

تسریع در تکمیل ۱۶ ساختمان درمانی و عمومی با ابلاغ مصوبات سفر رییس‌جمهور

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تسریع در تکمیل ۱۶ پروژه سازمان مجری شامل ساختمان‌های عمومی و درمانی با ابلاغ مصوبات سفر رییس‌جمهور خبر داد.

پرداخت تمامی تسهیلات باقیمانده مسکن مهر در قالب نهضت ملی طی سال جاری

سرپرست بانک مسکن از تلاش بانک برای پرداخت تمامی تسهیلات باقیمانده مسکن مهر در تعهد آن بانک در سال جاری خبر داد. وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده واحدهای مسکونی مهری که پیشرفت بالایی دارند و به نهضت ملی مسکن انتقال یافته‌اند طی سال ۱۴۰۲ تحویل شود. بانک مسکن تعهد دارد تا تامین مالی واحدهای باقیمانده مسکن مهر هرکدام که قراردادهایشان به نهضت ملی مسکن منتقل می‌شود را انجام دهد تا این کار هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

اجرای بیش از ۱۱۸ هزار واحد طرح نهضت ملی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی شدن ۱۱۸ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

تکمیل بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از رخدادهای طبیعی سال گذشته در نیمه نخست ۱۴۰۲

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن از تکمیل و تحویل واحدهای تخریب شده از رخدادهای طبیعی سال گذشته در نیمه نخست امسال خبر داد.

وقوع زلزله در منطقه کم‌جمعیتی بین دو شهر سلماس و خوی

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه زلزله ای با بزرگی 5.6 در منطقه کم تراکم جمعیتی بین دو شهر سلماس و خوی رخ داد از گزارش ترک‌خوردگی برخی ساختمان‌ها در مناطق تحت تاثیر خبر داد.