شناسهٔ خبر: 130452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشکل کمبود زمین متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن همدان رفع شد

اسدالهی1 مدیرکل راه‌ و شهرسازی همدان گفت: با اضافه شدن ۲ هزار هکتار زمین به محدوده شهر همدان مشکل محدودیت زمین برای طرح نهضت ملی مسکن برطرف شده است و متقاضیان این طرح در شهر همدان زمین دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، ایوب اسدالهی مدیرکل راه‌ و شهرسازی همدان اظهار کرد: در واپسین روزهای سال ۱۴۰۱ با تصویب طرح جامع شهری نزدیک به ۲ هزار هکتار به شهر همدان افزوده شده است.

وی به محدوده جغرافیایی این ۲ هزار هکتار زمین که به تازگی به محدوده شهر همدان اضافه شده است اشاره ای نکرد و گفت: با تصویب طرح جامع شهری بسیاری از مشکلات بخش تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در همدان برطرف شده است.

اسدالهی در عین حال تصریح کرد که علاوه بر اضافه شدن این ۲ هزار هکتار زمین در قالب تصویب طرح جامع شهری همدان با اضافه شدن حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در قالب شهر جدید اکباتانا (حورا سابق) و در محدوده منطقه جورقان که به تازگی نیز تهیه نقشه شده است دیگر مشکلی برای تامین زمین مسکن متقاضیان در همدان نخواهیم داشت.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی همدان بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بنا داریم زمین‌هایی به مساحت ۲۰۰، ۳۰۰ و ۴۰۰ متر مربع به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن واگذار کنیم تا واحدهای مسکونی در این زمین‌ها ساخته شود.

وی اظهار کرد: این زمین‌ها به صورت انفرادی و مشاعی به متقاضیان واگذار می‌شود تا واحدهایی با متراژ بالا در آن ساخته شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: متقاضیان پس از دریافت زمین و با توجه به تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای که به آن‌ها واگذار می‌شود اقدام به ساخت واحد مسکونی می‌کنند.

وی ادامه داد: ساز و کار اجرای این طرح همچنان در دست بررسی است و به طور قطع تلاش داریم بهترین تصمیم در رابطه با متراژ زمین‌ها و طبقات احداثی آن گرفته شود.