شناسهٔ خبر: 130472 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد

جا به جایی بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر دریایی در ۱۴ روز گذشته

افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از جابه جایی بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی در مدت ۱۴ روز ایام سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۸ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور جابه جا شده اند.

شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره میزان تردد مسافران نوروزی با حمل‌ونقل عمومی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۸ فروردین ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این بازه ۱۴ روزه، تا کنون بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر با حمل و نقل عمومی سفر کرده‌اند که از این میزان ۴ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۸۰۳ نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابجا شده اند.

وی افزود: از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۳ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۴ درصد و سواری کرایه ۱۵.۳ درصد بوده است.

افندی‌زاده درباره میزان سفرها از طریق سایر شقوق حمل‌ونقل گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۵۶ مسافر با حمل و نقل ریلی جابه جا شده اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: یک میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۵۰ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۸ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور جابه جا شده اند.

افندی‌زاده متوسط تردد بین استانی در این ۱۴ روز را  ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۶۸ وسیله نقلیه اعلام کرد و افزود: در همین مدت ۳۰ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۶۵ دستگاه وسیله نقلیه در سطح کشور جابه‌جا شده اند که به دلیل بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا با رشد  ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استان‌های اردبیل با ۳۱  درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد، خوزستان با ۱۷ درصد و ایلام و کرمان با ۱۵ درصد، بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده اند.