شناسهٔ خبر: 13051 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نورزاد به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

مذاکره با سرمایه‌گذار چینی پروژه قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان برای افزایش رقم فاینانس/ قرارداد پروژه تا دو هفته آینده نهایی می‌شود

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با سرمایه‌گذار چینی پروژه قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان برای افزایش رقم فاینانس خبر داد و گفت: قرارداد نهایی پروژه تا دو هفته آینده نهایی می‌شود.

علی نورزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان گفت: احداث این پروژه با شرکت چینی به عنوان سرمایه‌گذار خارجی تقریبا نهایی شده و در مرحله بازگشایش ال سی است.

وی ادامه داد: فاینانس این پروژه با اعتبار ۱.۹ میلیارد یورو گشایش یافته اما به دنبال افزایش اعتبار آن از طرف شرکت چینی هستیم که در این زمینه اخیرا جلسه‌ای‌ با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار چینی پروژه (CREC) داشتیم تا سقف اعتبار پروژه احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان را افزایش دهیم.

نورزاد با بیان اینکه قرارداد پروژه احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان تا دو هفته آینده نهایی می‌شود گفت: قرارداد تجاری این پروژه تقریبا در مراحل نهایی قرار دارد و به محض انعقاد قرارداد نهایی عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور زمان ساخت این پروژه را ۴ سال اعلام کرد و گفت: طول این پروژه ۴۱۰ کیلومتر است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر بیش از ۶۰۰ پروژه در زمینه‌های مختلف راه‌اصلی، بزرگراه، آزادراه و راه آهن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دست احداث است.

ششم اسفند سال گذشته و در جریان چهاردمین سفر هیأت دولت به استان قم دستور اجرای پروژه احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان به طول بیش از ۴۱۰ کیلومتر با دستور رئیس جمهور صادر شد. از طریق این خط آهن که به صورت دو خطه اجرا می‌شود امکان تردد قطارهای سریع‌السیر با سرعت ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت فراهم خواهد شد./

نظر شما