شناسهٔ خبر: 130532 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان اعلام کرد؛

اعزام و پذیرش بیش از ۵۹ هزار مسافر در فرودگاه اصفهان پس از گذشت ۱۴ روز از سفرهای نوروزی

ابوذر ضیایی مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان از اعزام و پذیرش بیش از ۵۹ هزار مسافر در فرودگاه اصفهان پس از گذشت چهارده روز از سفرهای نوروزی خبر داد

ابوذر ضیایی مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تردد ۵۹۱۱۲ مسافر و نشست و برخاست ۵۲۲ پرواز در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه سال گذشته لغایت ۷ فروردین ماه سال جاری در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی خبر داد و گفت : تعداد ۵۰۵۰۰ مسافر با ۴۴۲ پرواز ورودی و خروجی در مسیرهای داخلی و تعداد ۸۶۱۲  مسافر با ۸۰ پرواز ورودی و خروجی در مسیرهای خارجی از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند.

برپایی بزرگ‌ترین سفره هفت‌سین میدانی

 ضیایی همچنین به تشریح اقدامات و فعالیت های صورت‌گرفته در فرودگاه اصفهان جهت استقبال از نوروز ۱۴۰۲ پرداخت و بیان کرد: در راستای زیباسازی فضای داخلی ترمینال‌ها می‌توان به ایجاد دیوارهای سبز با پوشش گیاهان طبیعی در ترمینال پروازهای داخلی و برپایی ۵ سفره هفت سین در مجموعه فرودگاه اشاره کرد که بزرگترین سفره هفت سین میدانی در سطح فرودگاه‌های کشور را در مقابل ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان برپا کردیم.

وی کاشت گل‌های فصلی در محوطه فرودگاه، خط کشی بلوارها و رنگ آمیزی جداول را از اقدامات این فرودگاه در جهت زیبا سازی فضای بیرونی ترمینال‌ها عنوان کرد و افزود: انجام عملیات بهسازی و روکش آسفالت معابر و پیاده روهای فرودگاه، نصب چراغهای پارکی در مقابل ترمینال داخلی، تعویض و نوسازی پرژکتورهای برج های نوری از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده در راستای رفاه بیشتر حال مسافرین در فرودگاه است.

افزایش سطح ایمنی پروازها

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی پروازها اظهار کرد: وارسی پروازی دستگاههای کمک ناوبری، بهسازی سطوح پروازی و چک سالیانه سامانه نظارتی رادار تقرب پرواز فرودگاه در آستانه فرارسیدن سال نو از جمله اقدامات مهمی بود که در جهت افزایش سطح ایمنی پروازها در این فرودگاه انجام شد.

سفر شاد،ایران آباد

وی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی و هنری در حال اجرا در ایام نوروز در فرودگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: این اداره کل با هدف ایجاد اوقات شاد، مفرح و معنوی برای مسافرین در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، به دعوت از گروه‌های مختلف موسیقی، سرود، نمایشی، استندآپ کمدی، تواشیح و ... جهت اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع در فرودگاه اقدام کرده و همچنین برنامه‌ریزی جهت حضور مداوم عروسک عمو نوروز در بین مسافرین و اهداء هدیه به کودکان، و پذیرایی از روزه داران در ترمینال‌های پروازی هنگام افطار، در این ایام در دستور کار قرار گرفته است.

اقدامات سال گذشته و ترسیم افق برنامه‌های سال جدید

ضیایی همچنین به تشریح اهم فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته در فرودگاه شهید بهشتی پرداخت و تشریح کرد: اجرای پروژه های بهسازی از جمله تعویض سقف و بهسازی سازه پارکینگ طبقاتی، درزگیری آسفالت سطوح پروازی، احداث سایبان برای تاکسی‌های فرودگاه، تعویض تیرهای شبکه برق ۲۰ کیلو ولت هوایی، نصب صاعقه گیر برای دکل های روشنایی اپرون و پست‌های برق، تهیه و نصب دریچه های منهول محوطه ها، بهسازی ایستگاههای کمک ناوبری، واحد تقرب پرواز و اتاق سرور مرکزی و ... از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ در این فرودگاه بوده است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان در پایان به مهمترین برنامه‌های پیش رو این فرودگاه در سال جاری اشاره کرد و گفت : اجرای پروژه‌های خرید و نصب تجهیزات موتورخانه ساختمان یگان حفاظت، سیستم اعلان و اطفاء حریق ترمینال پروازهای داخلی و بخشی از اماکن فرودگاه، تکمیل سیستم نظارت تصویری و پروژه  احداث دیوار حفاظتی و  اجرای سیویل ورک سیستم روشنایی جدید عوامل پروازی از اهم اقدامات برنامه ریزی شده جهت اجرا در سال ۱۴۰۲ است.