شناسهٔ خبر: 13055 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در خراسان شمالی

علی اصغر بديعی مقدم مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در محل اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل با حضور اعضای جلسه در محل اداره‌کل برگزار شد.

براساس این گزارش در این جلسه مقرر شد که مکان‌های امن یا اتاق‌های امن در استان مشخص شود تا در موقع بروز بحران بتوان از این اتاق‌ها استفاده کرد.

بنا بر این گزارش همچنین در این جلسه اعضای کارگروه هر کدام به ارائه نقطه نظرات خود درباره طرح پدافند غیرعامل استان پرداختند.

 شناسایی، طبقه‌بندی، اولویت‌بندی مراکز، تأسیسات مهم در حوزه راه و شهرسازی در سطح استان، شناسایی مراکز و محل‌های اسکان اضطراری در سطح شهرهای استان، کنترل طرح‌های مطالعاتی مربوط به طرح‌های هادی، تهیه طرح چگونگی تخلیه و اسکان اضطراری شهرهای سطح استان بخصوص استان‌های مرزی و ... از مهمترین وظایف کارگروه راه و شهرسازی است.

ضرورت انجام کار اجرایی و عملیاتی به منظور آمادگی در برابر زلزله

علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در خبری دیگر در جلسه کارگروه تخصصی زلزله و لغزش لایه‌های زمین که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد بر ضرورت انجام کار اجرایی و عملیاتی به منظور آمادگی در برابر زلزله تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه استان بر روی گسل قرار دارد باید از ظرفیت دستگاه‌ها به منظور آمادگی بیشتر استفاده کنیم.

بدیعی مقدم از برگزاری همایشی  به همین منظور با دعوت از مرکز تحقیقات وزارت به عنوان یکی از برنامه‌ها یاد کرد و گفت: باید بحث لغزش را در این همایش مطرح کنیم چرا که استان خراسان شمالی با توجه به نوع خاک و بارندگی‌های که دارد از حساسیت بالایی در این میان برخوردار است.

وی با بیان اینکه زلزله و بحث لغزش در استان از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: دو موضوع شناسایی زلزله و مکان‌یابی گسل‌ها بسیار اهمیت دارد و در همین رابطه باید بتوانیم دو کارگاه آموزشی و یا هر دو را با هم برگزار کنیم.

بدیعی مقدم هدف از تشکیل این کارگروه را پشتوانه فکری و هدایت‌گر بودن آن دانست و افزود: ابتدا باید کارگروه‌ها تشکیل و در کمیته اجرایی مطرح شود تا کارها بهتر و زودتر انجام گیرد./

نظر شما