شناسهٔ خبر: 130561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هماهنگی بخش حمل و نقل ستاد خدمات سفر گلستان برای دور دوم سفرهای نوروزی

گلستان با توجه به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی، کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد خدمات سفرهای نوروزی گلستان با برگزاری سومین نشست و ارائه گزارشی از اقدامات خود، برای این دور سفرها هماهنگ شده و آمادگی خود را جهت خدمات دهی به مسافران اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، آمادگی در برابر شرایط جوی با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی طی روزهای آینده، آمادگی برای تفریحات دریایی، آمادگی برای جابه جایی مسافران جاده ای، تسهیل ترددها و رسیدگی به سوانح جاده ای با فعالیت پاسگاهها و ۵۰ گشت فعال پلیس راه از اقدامات دستگاههای زیرمجموعه این کمیته برای سفرهای نوروزی است.

همچنین، استقرار ۱۳ اکیپ هلال احمر در پایگاههای امداد و نجات با چراغ گردان و تقویت آنها، استمرار خدمات فرودگاهی و راه آهن و پروازهای هوایی و سفرهای ریلی، استمرار و تقویت اکیپ های نظارتی جایگاههای سوخت و هماهنگی با شرکت های مرتبط با توزیع فرآورده های نفتی و استمرار و تقویت اکیپ های اورژانس و غیره از دیگر اقدامات دستگاههای ذیربط بود.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد خدمات سفر استان در این نشست با تاکید بر لزوم آمادگی همه دستگاههای اجرایی زیرمجموعه این کمیته برای موج دوم سفرهای نوروزی، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با ۱۷ پایگاه راهداری فعال، ۱۵۰ دستگاه سبک و سنگین از ماشین آلات راهداری و۳۷ اکیپ و۴۷۰ نیرو به خدمات دهی در راهها می پردازد.

به گفته عادل مصدقی، ۷۳ شرکت مسافربری، ۱۶۲۳ ناوگان اتوبوسی، مینی بوس و سواری توسط ۲۷۴۸ راننده در خدمت جابه جایی مسافران هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از فعالیت ۲۰ مجتمع خدماتی رفاهی و ۴ ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن نیز بعنوان بخشی دیگر از اقدامات این اداره کل بیان کرد.

به گفته وی، هدف از این کمیته افزایش ایمنی و ارتقای خدمات کمی و کیفی بخش های مرتبط با استفاده از توان حداکثری بخش است.

مصدقی یادآورشد: قرارگاه مرکزی این کمیته نیز بطور شبانه روزی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مستقر و فعالیت دارد.