شناسهٔ خبر: 13062 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش خبر داد:

تخلیه و بارگیری ١/٢ میلیون تن کالا در بندر کیش

کیش مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره‌مرجانی خلیج‌فارس در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد جهانشاهی‌نسب ضمن تشریح عملکرد بندر تجاری کیش در بخش‌های کالا و مسافر در شش ماهه سال ٩٤، گفت:در مدت یادشده، در مجموع یک میلیون و ٢٣٣ هزار و ٣٨٠ تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، یک میلیون و ٧۵ هزار و ۵١ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ١۵٨ هزار و ٣٢٩ تن آن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

صادرات ٢٣٠٠ تن کالای غیرنفتی از بندر کیش

وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را بیش از ٤٨ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، قریب به ٤٥ هزار تن مربوط به فعالیت های واردات و قریب به ٣هزار تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص یافته‌است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ٢٧ هزار تن اعلام کرد.

جابجایی حدود ٢٥٠هزار نفر مسافر دریایی در جزیره مرجانی

قنبری با اعلام اینکه این منطقه جغرافیایی زیبا به عنوان یکی از جزایر دارای جاذبه‌های متنوع گردشگری دریایی و تجاری هر ساله پذیرای خیل‌ عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، در مجموع ٢٤٦ هزار و ٢٦٥ نفر مسافر در این جزیره جابجا شدند.

افزایش ٢٣ درصدی جمعیت مسافران تفریحی دریایی

وی بیان کرد:در سال‌جاری، ١٥٧ هزار و ٦٢٨ نفر مسافر و گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی از طریق بندر این جزیره جابجا شدند که ٢٣ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته‌است.

به گفته این مقام مسئول، ورود و خروج ٣٦ هزار و ٢٩٨ دستگاه خودرو متعلق به مسافران طی شش ماه گذشته از طریق شناورهای لندینگ کرافت در جزیره کیش به ثبت رسید.

تردد ٧٠٠٠ شناور در بندر کیش طی شش ماه

مدیر‌اداره بنادر و دریانوردی کیش در پایان گفت: طی مدت یاد‌شده، تردد شناورها در این جزیره به شش هزار و ٩٨٠ فروند رسید که از این میزان، ٤٦٠ فروند بالای هزار تن و٦هزار و٥٢٠ فروند بالای هزار تن بوده است.

بندر کیش با بهره‌مندی از ١٤ پست اسکله دارای ظرفیت اسمی سالانه بیش از ٤ میلیون تن و ظرفیت جابجایی ٧٣٠ هزار مسافر دریایی در سال است. این بندر با آبخور حداکثر ١٠ متر قابلیت پهلودهی کشتی‌هایی تا ظرفیت ١٥ هزار تن را داراست./

نظر شما