شناسهٔ خبر: 130625 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت:

حمل حدود یک میلیون تن کالا از طریق راه آهن جنوب شرق

قطار سرپرست اداره‌کل راه آهن جنوب شرق گفت: ۹۰۰ هزار و ۳۱۶ تن کالا سال ۱۴۰۱ از طریق راه آهن جنوب شرق حمل شده که نسبت به ۸۵۲ هزار و ۱۱۴ تن مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۶ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، مجید ارجونی اظهار داشت: در این بازه زمانی ۷۵۰ هزار و ۵۲۹ تن کالا در این اداره کل تخلیه شده که نسبت به ۷۰۴ هزار و ۸۳۰ تن مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۶ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: میزان بارگیری کالا در این مدت ۱۴۹ هزار و ۷۸۷ تن بوده که نسبت به ۱۴۷ هزار و ۲۸۴ تن مدت مشابه ۱۴۰۰ رشد ۲ درصدی داشته است.

سرپرست اداره راه آهن جنوب شرق ادامه داد: پارسال ۲۷ هزار و ۶۸۴ تن کالا از طریق ناوگان راه آهن جنوب شرق ترانزیت شده که نسبت به ۲۳ هزار و ۷۳۶ تن مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت، ۳۹ هزار و ۵۴۴ تن کالا به کویته پاکستان صادرات ریلی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۶۱ درصدی داشته است.

ارجونی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی سال ۱۴۰۱ در مجموع ۸۰ هزار و ۸۶۷ تن حمل کالاهای بین المللی داشتیم که نسبت به ۴۳ هزار و ۹۳۴ تن مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: گوگرد عمده کالای ترانزیتی این خط ریلی و سیمان،گوگرد، قیر، اسید، رنگ و زغال سنگ عمده کالاهای صادراتی به مقصد پاکستان محسوب می‌شود.