شناسهٔ خبر: 13089 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس هیئت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی فارس:

انتخابات نظام مهندسی استان فارس به شیوه دستی برگزار می‌شود/ انتخابات الکترونیکی نیازمند پشتیبانی از زیرساخت‌هاست

انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان البرز رئیس هیئت‌اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان فارس از برگزاری انتخابات این استان به شیوه دستی خبر داد و گفت: انجام الکترونیکی انتخابات نیازمند تامین و پشتیبانی از زیرساخت‌هاست که امیدواریم در دوره بعدی محقق شود.

امیر فلاح‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره جزئیات برگزاری مجدد هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی در استان فارس گفت: انتخابات نظام مهندسی استان فارس که به دلیل اختلال چند ساعته و بروز مشکل در سیستم نرم افزاری ۱۶ مهرماه لغو شده بود قطعا در پنجشنبه این هفته ۲۳ مهرماه در ساعت مقرر و به صورت دستی برگزار می‌شود.

رئیس هیئت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان فارس افزود: انتخابات ۱۶ مهرماه نشان داد که باید برای برگزاری چنین انتخاباتی با دقت و توجه بیشتر و چند روز قبل از برگزاری انتخابات برنامه‌ریزی شود. متاسفانه در استان فارس تاخیر آنقدر زیاد بود که امکان ادامه انتخابات مهیا نشد و هیئت اجرایی به همراه هیئت نظارت بر اساس ابلاغیه‌ای که از سوی دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی به تمامی استان‌ها از جمله فارس اعلام شده بود صلاح دیدند تا به منظور حفاظت و صیانت از آرا، انتخابات را لغو کنند.

فلاح‌نیا با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل نسخه پشتیبانی وجود داشت که در صورت بروز مشکل از آن استفاده می‌شد ادامه داد: شاید مشکل عمده‌ای که در این‌باره وجود داشت عدم تامین زیرساخت‌های لازم و پشتیبانی از سیستم نرم‌افزاری بود و این مشکلی است که متوجه هیئت اجرایی نمی‌شود.

وی الکترونیکی شدن انتخابات را مهم اما نیازمند تامین زیرساخت‌ها و پشتیانی قوی و در عین حال طراحی مناسبی دانست و افزود: پیش‌تر انتخابات متعددی در استان فارس توسط سیستم‌های الکترونیکی انجام شده بود که بسیار منظم پایان پذیرفت اما از آن‌جایی که ممکن است در پایان هفته جاری برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به صورت الکترونیک اعضای این سازمان را در حوزه‌های اخذ رای سرگردان کند ما این ریسک را نمی‌پذیریم و این دوره از انتخابات را به صورت دستی برگزار می‌کنیم. 

رئیس هیئت‌اجرایی استان فارس در پایان درباره پیش‌بینی خود از انتخابات روز ۲۳ مهرماه سال جاری به صورت دستی و شمارس آن گفت: بعد از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران انتخابات فراوانی را برگزار کرد و این انتخابات نیز یکی از انتخاباتی است که در استان فارس به شیوه دستی انجام می‌شود. مطمئنیم در شمارش آرا هیئت نظارت و هیئت اجرایی دقت لازم را به عمل می‌آورند. /

نظر شما