شناسهٔ خبر: 13103 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری و شهرداری شیراز/ برگزاری مسابقه بین‌المللی طراحی بافت تاریخی زندیه

تفاهم‌نامه همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و شهرداری شیراز با هدف مشارکت در بازسازی بافت زندیه این کلانشهر به امضای مسئولان این دو نهاد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه اجرای پروژه عظیم بهسازی و نوسازی شهری در قلب تاریخی شیراز در جوار بازار تاریخی وکیل و همچنین ارگ کریم‌خانی به امضای محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز رسید.

این پروزه در مساحتی بالغ بر ۸.۶ هکتار اجرا می‌شود و فعالیت‌های فرهنگی، تجاری، گردشگری، پذیرایی، اقامتی و اداری را دربرگرفته است. احیای میدان توپخانه شیراز و تأمین خدمات مورد نیاز این منطقه به ویژه کارکردهای گردشگری و پذیرایی از اهداف اصلی اجرای این طرح به شمار می‌رود.

همچنین بنا به دستور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تهیه طرح اجرای این پروژه از طریق برگزاری یک مسابقه طراحی شهری و در مقیاس بین‌المللی در حال اجراست. ۱۵ شرکت مشاور معماری و شهرسازی به همراه شرکای بین‌المللی‌شان در این مسابقه شرکت کرده‌اند که تا سه ماه آینده طرح مورد نظر خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال خواهند کرد./

نظر شما