شناسهٔ خبر: 13113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد:

تاثیر همایش جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری بر روند توانمندسازی

خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در آستانه برگزاری همایش جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری در ۲۳ مهرماه سال جاری گفت: بازآفرینی سکونتگاه‌های غیر‌رسمی از اهداف مهم این همایش است که قطعا در روند توانمندسازی آنها نقش مؤثری خواهد‌داشت.

شعبانعلی خاوری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب بیان کرد: به تصور من برگزاری اینگونه همایش‌ها می‌تواند باعث یکنواخت شدن زمینه فکری و سیاست‌های همه دستگاه‌ها و مدیران حاضر در جلسه شود که از بعد نظری اقدام خوبی به‌شمار می‌رود.

خاوری در ادامه برنامه‌های شرکت عمران و بهسازی را به‌خصوص در سطح استان‌ها خوب اعلام کرد و گفت: ازآنجایی که اجرای این برنامه‌ها کاری بسیار دشوار است باید تلاش بیشتری در به ثمرنشاندن آنها به‌کارگرفته شود. به طور مثال تخصیص تسهیلات از سوی دولت برای صدور پروانه احیای بافت فرسوده ازجمله مشکلاتی است که همچنان عملی نشده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: ایده برگزاری این همایش اگر عملیاتی شده و نتایج کارآمدی داشته باشد بسیار خوب است هرچند که اختصاص اعتبار برای پیشبرد پروژه‌ها نیز می‌تواند انگیزه خوبی برای توجه بیشتر به این حوزه محسوب شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی گیلان همچنین دیدگاه وزیر راه و شهرسازی درباره بازآفرینی را بسیار کارآمد اعلام کرد و گفت: اجرای آن‌ها قطعا در حوزه عملی کار زیادی می‌طلبد.

به گفته وی برگزاری سمینارها در یکی شدن دیدگاه‌های مسئولان می‌تواند تأثیر مثبتی داشته و نتایج مفیدی را به همراه داشته باشد./

نظر شما