شناسهٔ خبر: 13142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسي وتصويب طرح تفصيلي هفت شهرستان استان البرز در كميسيون ماده ۵

نقشه استان البرز مدير شهرسازي و معماري اداره‌كل راه و شهرسازي استان البرز از بررسي وتصويب طرح‌های تفصيلي هفت شهرستان این استان در كميسيون ماده ۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل راه و شهرسازي استان البرز،رضا خالقي مدير شهرسازي و معماري اداره‌كل راه وشهرسازي استان البرز در این خصوص گفت : باتلاش و پيگيري كارشناسان و حوزه مديريت شهرسازي و معماري اداره‌كل راه و شهرسازي استان طرح تفصيلي هفت‌شهر تنكمان ،چهارباغ،كمالشهر ،كوهسار، مشكين‌دشت ، اشتهارد و نظرآباد كه امضای قرارداد آنها در سال‌هاي قبل انجام شده‌بود در سال‌جاري در صحن جلسات كميته فني و كميسيون ماده ۵ طرح‌هاي تفصيلي شهرهاي استان مورد بررسي وتصويب قرار گرفت .

خالقي در ادامه گفت: از اين تعداد ،طرح تفصيلي شهرهاي تنكمان ، كمالشهر و مشكين‌دشت براي اجرا به شهرداري ابلاغ شده و طرح تفصيلي شهرهاي چهارباغ و نظرآباد برای بررسي مغايرت اساسي به شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران ارجاع و طرح‌تفصيلي شهرهاي اشتهارد و كوهسار نيز در حال تكميل مدارك براي ابلاغ به شهرداري‌هاي مربوطه است.

اين مسئول عنوان كرد: قرارداد تهيه این طرح‌ها در سال ۱۳۹۱ به كارفرمايي اين اداره‌كل و شهرداري‌هاي مربوطه منعقد و با تعداد  زياد جلسات سه‌جانبه و كارشناسي به همراه بازديدهاي ميداني برای طرح در كميسيون ماده ۵ آماده و در جلسات كميسيون ماده ۵ نيز به اتفاق آراء به تصويب اعضا رسيد.

 طرح تفصيلي مبناي توسعه هر شهر بوده كه در چارچوب طرح جامع و برای اجرايي‌كردن آن تهيه مي شود و شهرداري بر اساس آن مي‌تواند ضمن صدور پروانه به عمران و آباداني شهر بپردازد./

نظر شما