شناسهٔ خبر: 13155 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برگزاری دومین گردهمایی کمیته VTS سازمان بنادر در بندر شهید رجایی

بنادر مسافری استان هرمزگان و سفرهای نوروزی دومین گردهمایی کمیته VTS سازمان بنادر با حضور مدیران و کارشناسانی از تهران و بنادر امام خمینی، شهید رجایی و انزلی در ساختمان مرکزی اداره کل بنادر و دریانوردی آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در این گردهمایی دو روزه که حدود ۳۰ نفر شرکت کننده حضور دارند، گزارشی از اقدامات صورت گرفته و آخرین وضعیت فنی و عملیاتی سیستم VTS در بنادر اصلی استان های هرمزگان، خوزستان و گیلان ارایه خواهد شد و در این رابطه موضوعات تخصصی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

محمدرضا پوررجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست اظهار داشت: پروژه VTS در استان هرمزگان شامل ۱۵ سایت در سواحل و جزایر خلیج فارس می باشد که در سه منطقه به محوریت بندر شهید رجایی، بندر لنگه و جزیره کیش تقسیم شده است.

وی درصد آماده بکاری تجهیزات مخابراتی و VTS این استان را بالای ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: با تلاش های شبانه روزی در این رابطه هرمزگان دارای وضعیت مناسبی به لحاظ فنی می باشد.

پورجبی خاطرنشان کرد: پروژه VTS دستاوردهای خوبی در زمینه کنترل ترافیک دریایی، پایش وضعیت آلودگی های نفتی و سهولت در امر مهم جستجو و نجات دریایی داشته است.

"مهدی نوفرستی" معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه های مرتبط با راهبری این پروژه در حوزه دریایی ارایه کرد و گفت: VTS از جمله مصادیق علایم کمک ناوبری محسوب می شود که برای حفظ ایمنی تردد کشتی ها و محیط زیست دریایی کاربردهای فروانی دارد.

وی توسعه ایستگاه ها، ارتقاء نرم افزارها و سخت افزارها، ارایه آموزش های تخصصی به نیروی های انسانی و رفع کمبودها و به روز رسانی تجهیزات موجود را به عنوان پیشنهاداتی جهت ارتقای سیستم VTS مطرح کرد. 

"مهدی کامیاب" رییس اداره بررسی فنی سازمان بنادر و دریانوردی هدف از برگزاری جلسات کمیته VTS را تبادل اطلاعات و استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروهای متخصص در راستای بهبود و ارتقاء بهره وری و آماده بکاری تجهیزات اعلام کرد.

وی ضمن بیان این مطلب که استانداردسازی امور علاوه بر ضرورت های علمی، یک نگاه اعتقادی است، اضافه کرد: بر اساس همین دیدگاه علمی و اعتقادی، در راستای جلب مشارکت هر چه بیشتر با همکاری متخصصین در تدوین و ارتقاء استاندارد تجهیزات به ویژه در بخش مخابرات و VTS اعلام آمادگی می کنیم. 

کامیاب در همین رابطه اعلام کرد: سازمان بنادر برنامه حمایتی خوبی را برای ورود بخش خصوصی به عرصه تولید قطعات یدکی تجهیزات مخابراتی در راستای تبلور اقتصاد مقاومتی تدارک دیده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، اعضای کمیته در تکمیل تلاش های خود در این نشست با تبادل تجربیات ارزشمند، نقش قابل قبولی را در تدوین برنامه های فنی و عملیاتی سیستم VTS ایفاء نمایند./

نظر شما