شناسهٔ خبر: 13178 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

تشکیل کارگروهی در سازمان هواپیمایی برای بررسی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما/ آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما تا پایان ۹۴/ آخرین وضعیت شهر فرودگاهی و توسعه فرودگاه امام

هواپیما ایران ایر تداوم بازگشت حجاج تا ۲۵ مهرماه٬ تشکیل کارگروهی در سازمان هواپیمایی برای بررسی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما٬ آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما تا پایان۹۴ و تشریح آخرین وضعیت شهر فرودگاهی و توسعه فرودگاه امام از اخبار مهم حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزات راه وشهرسازی، اخبار مهم حوزه هوایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

منوچهر سپاسی سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور

بازگشت حجاج تا ۲۵ مهرماه ادامه دارد.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی

*به منظور اقتصادی کردن شرکت‌های هواپیمایی به دنبال آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما هستیم  وتا پایان امسال قیمت بلیت به طور کامل آزادسازی می‌شود.

محمود نویدی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی

ترمینال مسافری-زیارتی «سلام» با ظرفیت سالانه ۴ میلیون مسافر در حال ساخت است که با تکمیل آن ظرفیت فعلی فرودگاه امام که حدود ۶ میلیون مسافر در سال است به ۱۰ میلیون در سال افزایش می‌یابد.

*ظرفیت مسافری ترمینال ایرانشهر سالانه حدود ۲۰ میلیون نفر است که در دو فاز اجرایی می‌شود. ظرفیت فاز نخست این ترمینال ۸ میلیون و ظرفیت فاز دوم آن نیز ۱۲ میلیون مسافر در سال است. با تکمیل ترمینال سلام و ساخت ترمینال ایران شهر ظرفیت مسافری فرودگاه امام تا ۵ سال آینده به ۳۰ میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی

آزادسازی بلیت هواپیما صرفا به منزله افزایش قیمت بلیت نیست

کارگروهی در سازمان هواپیمایی برای بررسی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تشکیل شد

*برای ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور با سن پایین ناگزیر به آزادسازی نرخ بلیت خواهیم بود.

*با توجه به تکلیفی بودن نرخ‌ها و نوسانات نرخ ارز در حال حاضر این تعادل بین درآمد و هزینه شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد

*قطعا با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مسافر حق انتخاب خواهد داشت و از ایرلاینی بلیت خریداری می‌کند که خدمات بهتر را با هزینه کمتر نسبت به سایر ایرلاین‌ها ارائه می‌دهد در حال حاضر اگر نرخ بلیت در مسیری بیش از نرخ مصوب به مسافر به فروش برسد سود حاصل از آن عاید ایرلاین‌ها نمی‌شود بلکه این سود در جیب دلالان و سودجویان می‌رود. با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بخش عمده‌ای از گردش مالی که در دست دلالان فروش بلیت وجود دارد

نظر شما