شناسهٔ خبر: 13181 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در شورایعالی ترابری مطرح شد؛

جزئیات نشست شورایعالی هماهنگی ترابری كشور/ بررسی عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ۶ ماهه نخست ۹۴

شورای عالی ترابری عملکرد حمل و نقل بار و مسافر شقوق مختلف حمل و نقل در ۶ ماهه نخست ۹۴ در یكصدو هشتاد و سومین نشست جلسه شورایعالی ترابری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ یكصدو هشتاد و سومین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری كشور با حضور و مشاركت اعضای این شورا برگزار شد.

در این نشست عملکرد بخش حمل و نقل در زمينه جابه‌جايي كالا، مسافر و نيز ترانزيت طی ۶ ماهه نخست سال مورد بررسی قرار گرفت.

براساس گزارش‌هاي ارائه شده جابجایی كالا در ۶ ماهه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل نزدیك به ۷ درصد كاهش داشت كه ناشی از كاهش تقاضای حمل است. همچنین ترانزیت نیز كه طی چند سال گذشته با رشد همراه بود، در نیمه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته بالغ بر ۱.۵درصد كاهش عملكرد داشت كه ناشی از دخالت دستگاه‌های غیرمسئول در فرایند ترانزیت، ايجاد اخلال، طولاني شدن زمان و هزينه ترانزيت و در نهايت رویگردانی ترانزیت‌كنندگان به سمت مسیرهای رقیب است.

آمار جابجایی مسافر با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی در نیمه نخست امسال در ادامه روند كاهشی سال‌هاي پيش، حدود ۲.۵ درصد  نسبت به سال ۹۳ كاهش داشت كه دلیل كلی آن نامتناسب بودن هزینه‌هاي سفر با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی در مقایسه با وسایل شخصی است. در این رابطه قرار شد مطالعات لازم برای شناسایی كلیه عوامل تأثیرگذار بر كاهش تمایل شهروندان برای سفر با وسایط نقلیه عمومی بین‌شهری و همچنین ارائه راهكارهای دستیابی به الگوهای مناسب صورت پذیرد و گزارشی از طرف وزیر راه و شهرسازی به رئیس جمهور ارائه شود./

نظر شما