شناسهٔ خبر: 13227 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نقص فنی در موتور یک هواپیمای مسافربری / اعزام مسافران با هواپیمای جایگزین

بوئینگ ماهان یک هوایپمای مسافربری از شرکت ماهان امروز (پنج شنبه) دچار نقص فنی شد و مجبور به فرود اضطراری در باند فرودگاه مهرآباد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فارس نوشت: یک مقام مسئول فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: ساعت ۰۷:۳۰ امروز یک فروند بوئینگ ۷۴۷ ماهان لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد، دچار نقص فنی در موتور شد.

وی افزود: خلبان این پرواز بلافاصله پس از بروز این مشکل، از فرودگاه اجازه برگشت می‌‌خواهد که مجوز فرود آن در باند فرودگاه مهرآباد صادر می‌شود.

این مقام مسئول مهرآباد ادامه داد: خلبان‌ پس از اخذ مجوز برگشت، در باند ۲۹ چپ مهرآباد به زمین می‌نشیند؛ مسافران حدود ۱۰ دقیقه در هواپیما روی باند ۲۹ چپ منتظر می‌مانند.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ماهان‌ نسبت به اختصاص هواپیمای جایگزین (BACK UP) اقدام می‌کند، گفت: مسافران این پرواز با شماره پرواز ۴۵۴۱ با هواپیمای جدید در ساعت ۱۱:۱۳ دقیقه از تهران به بندرعباس اعزام می‌شوند.

وی درباره تشریح نقص فنی به وجود آمده در موتور بوئینگ ۷۴۷ ماهان گفت که بررسی این مورد در حیطه اختیارات کمیسیون برسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است.

قطعاتی از یک هواپیمای مسافربری در حوالی شهرستان اسلامشهر سقوط کرد اما خوشبختانه این هواپیما بدون مشکل در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

همچنین یک مبنع اگاه در گفت‌وگو با تسنیم خبر سقوط موتور یک هواپیما حوالی اسلامشهر را تأیید کرد و گفت: صبح امروز این اتفاق به نیروهای امدادی مربوطه اطلاع‌ داده شد و آنها در محل حادثه حضور یافتند.

این منبع آگاه ادامه داد: خوشبختانه هواپیما با مسافران خود به سلامت در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و مشکلی برای مسافران رخ نداده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که این هواپیما متعلق به شرکت ماهان بوده و بیش از ۳۰۰ مسافر داشته است.

گفته می‌شود این هواپیما بوئینگ ۷۴۷ بوده که از تهران عازم بندرعباس بوده است.

تصاویر زیر مربوط به این حادثه است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما