شناسهٔ خبر: 13234 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش ۶ درجه‌ای دمای هوای نیمه شمالی کشور در روزهای آینده

روز آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام تقویت جریان‌های شمالی و افزایش باران در سواحل دریای خزر از کاهش سه تا ۶ درجه دمای هوای مناطق نیمه شمالی کشور در روزهای آینده خبر داد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای پیش‌رو گفت: بررسی نقشه‌ها بیانگر نفوذ امواج تراز میانی جو بر روی کشور بوده که رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد به خصوص در نوار شمالی کشور در سه روز آینده را نشان می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز پنجشنبه ۲۳ مهر این شرایط را در سواحل دریای خزر و برخی از مناطق شمال شرق و به شکل ضعیف در قسمت‌های شمال غرب کشور خواهیم داشت اما از روز جمعه با تقویت جریان‌های شمالی، میزان بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزایش پیدا کرده و از ساعات بعداز ظهر روز جمعه این بارش‌ها برخی از مناطق غرب استان اردبیل و همچنین ارتفاعات البرز را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای روز شنبه بارش‌ها در مناطق ساحلی دریای خزر، استان اردبیل و ارتفاعات البرز غربی شدت پیدا می‌کند گفت: این بارش‌ها بخش‌های وسیع‌تری از جمله دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی را در بر می‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین بیان کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه کاهش دمای هوا بین سه تا ۶ درجه در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت که در این مدت ارتفاعات شمالی البرز همچنین استان اردبیل در برخی از ساعات به ویژه در جاده‌های کوهستانی مه‌آلود خواهند شد.

رفیعی در پایان اضافه کرد: در ساعات بعداز ظهر سه روز آینده در بخش‌هایی از  جنوب و جنوب شرق کشور نیز رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

به گفته وی در برخی از نقاط تهران امروز افزایش ابر و گاهی وزش باد را در ارتفاعات خواهیم داشت.

بیشینه دمای امرز تهران ۲۶ و فردا ۲۵ درجه پیش بینی شده است و کمینه دمای فردا صبح تهران نیز به ۱۶ درجه خواهد رسید./

نظر شما