شناسهٔ خبر: 13242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل استان انجام شد

بررسی عملکرد دستگاه‌های حمل و نقلی در ۶ ماهه نخست سال در سیستان‌و‌بلوچستان/ شناسایی نقاط پرتصادف

جاده جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل استان سیستان و بلوچستان با حضور استاندار برگزار و به بررسی عملکرد دستگاه‌های حمل و نقلی در ۶ ماهه نخست سال و همچنین شناسایی نقاط پر تصادف پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، این جلسه با هدف بررسی عملکرد دستگاه‌ها در ۶ ماهه اول سال ۹۴ در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای و ارائه راهکارهای لازم برای ادامه روند سیر نزولی کاهش تلفات، تصمیم‌گیری درخصوص هزینه برق روشنایی معابر برون شهری، ارائه گزارش لازم در خصوص دستورالعمل جدید شناسایی نقاط پر تصادف و عملکرد دستگاه‌های ذیربط و  گزارش دستگاه‌های عضو کمیته ایمنی حمل و نقل جاده‌ای در خصوص عملکرد آنها در ارائه خدمات به هموطنان در مدت تعطیلات تابستانی برگزار شد.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در این جلسه تأکید کرد: نقش فرهنگ و رسانه‌ها، همراهی مردم و نهادهای فرهنگی می‌تواند در کاهش تصادف و تلفات جاده‌ای و نهادینه کردن رفتار منظم مؤثر باشد.

هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان به بحث آموزش تأکید بسیار داشته و گفت: در محلات و روستاها ضمن پائین بودن میزان تردد آمار تصادفات هموزن با جاده‌های اصلی است یعنی اگر ما از همین جا شروع کنیم می‌توانیم بعد ورود در حوزه اصلی را ایمن‌تر کنیم.

تشکیل زیر مجوعه آموزشی، ورود رسانه‌های عمومی به مسئله تصادفات و تلفات جاده‌ای، توجه ویژه به عابرین پیاده، موتورسیکلت و موتور سواران، احداث جایگاه سوخت برای مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی در سطح جاده‌های استان، ایمن‌سازی محورها و افزایش همکاری ارگان‌های مربوطه از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، استانداری و راه و شهرسازی از جمله مصوبات این جلسه به شمار می‌رود./

نظر شما