شناسهٔ خبر: 13294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین اعلام کرد:

مردم مجریان سیر تحولی بافت‌های فرسوده هستند/ سابقه درخشان قزوین در توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد با مشارکت مردمی

حامد مانی فر مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین ضمن تأکید بر سابقه درخشان این استان در توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد با حداکثر مشارکت مردمی اعلام کرد: در حقیقت مردم، مجریان واقعی سیر تحولی بافت‌های فرسوده در کشور هستند.

حامد مانی‌فر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن بیان این مطلب گفت: موضوع بازآفرینی یک جریان واقعی است، وقتی که ما به بحث بافت‌های ناکارآمد به صورت واقعی نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که به هر حال مردم هستند که سیر تحول این بافت‌ها را رقم می‌زنند.

مانی‌فر در ادامه گفت: در واقع اگر ما اعتقاد داشته باشیم که شهر و شهروندانش را می‌خواهیم خود به خود به این نتیجه می‌رسیم که برای اداره، ایجاد تحول و کیفیت سکونت در شهر نیازمند آن هستیم که از توان، امکانات و فکر مردم استفاده کنیم، بدین منظور باید از یک ترتیب در فرایندهای آموزشی، مرتبط با توانمندسازی و دخالت در مدیریت مجموعه نیز کمک بگیریم.

وی اضافه کرد: ما در سال‌های گذشته این را به صورت عملی اثبات کردیم، به همین دلیل برای تهیه دستور کار ۲۱ محلی در شهر قزوین در همایش جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری موفق به دریافت جایزه شدیم. دستور کار ۲۱ حدود هفت سال پیش آغاز شد که روند تهیه آن سه تا چهار سال به طول انجامید.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین با بیان این که در آن زمان ادبیات بازآفرینی به شکل امروز نبود گفت: ما در همان زمان ادبیات بازآفرینی امروز را در این دستور کار برای اولین بار به کار بردیم و پروژه‌هایی را تعریف کردیم که مبنای آن توانمندی‌های شهر و محله با حداقل‌های مداخلات و تغییرات کالبدی و حداکثر مشارکت مردمی و استفاده از امکانات خود مجموعه بود.

مانی‌فر تأکید کرد: این ادبیات امروز در ستاد ملی بازآفرینی در کشور در حال ترویج است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تقدیر از تجارب خوب را باعث ایجاد انگیزه در مسئولین و نهادهای مربوطه دانست و بیان کرد: این اقدام قطعا برای مجریان طرح و همچنین کسانی که قصد ادامه آن را دارند تأثیر بسزایی دارد.

این مقام مسئول در پایان تداوم برگزاری این جلسات را مفید دانست و گفت: این همایش‌ها می‌تواند مکان خوبی برای انتقال تجارب بین شهرها و استان‌ها بوده و باعث اصلاح روش‌های گذشته و ایجاد روش های پیشرفته‌تر در احیای بافت‌های ناکارآمد شود./

نظر شما