شناسهٔ خبر: 13300 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

درويش‌زاده:

دو خطه كردن محور جنوب كشور با پيشرفت مناسب در حال اجراست

پایانه ریلی غلات در بندرشهید رجایی مدير كل راه آهن جنوب(اهواز) گفت: طول خطوط ريلي محور جنوب كشور از اهواز تا انديمشك و همچنين انديمشك تا بندر امام با پيشرفت بالايي در حال انجام است كه پيش‌بيني مي‌شود به زودي شاهد بهره‌برداري از اين پروژه ها باشيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت راه آهن٬ عبدالكريم درويش‌زاده مدير كل راه آهن جنوب (اهواز) درباره دو خطه كردن خطوط ريلي اهواز تا بندر امام خميني(ره) اظهار داشت: طول خط از اهواز تا بندر امام ۱۰۰ كيلومتر است كه تاكنون عمليات زيرسازي ۸۴ كيلومتر آن از مياندشت تا سربندر تكميل و روسازي آن نيز به طول ۷۵ كيلومتر انجام و ريل‌گذاري شده است.

وي در ادامه افزود: با پيشرفت فيزيكي بالايي كه براي اين پروژه وجود دارد، پيش بيني مي كنيم تا پايان آبان ماه ۸۴ كيلومتر مياندشت تا سر بندر به بهره‌برداري برسد.

درويش‌زاده با بيان اينكه خط ريلي كارون به ميان دشت هم نياز به زير سازي و روسازي دارد، عنوان كرد: هم اكنون اين خط ريلي توسط مشاور در حال مطالعه است كه اميدواريم اين ۱۱.۵ كيلومتر موجود هم كار مطالعاتي آن تمام و عملياتي شود.

وي ادامه داد: از سربندر تا بندر امام نيز به طول ۱۴ كيلومتر هم زيرسازي آن تمام شده كه با اتمام ميان دشت به سربندر، در صورت وجود ريل، كار روسازي اين مسير هم انجام مي گيرد.

وي تصريح كرد: خطوط ريلي اهواز تا انديمشك نيز به طول ۱۴۰ كيلومتر، عمليات زير سازي و ابنيه فني آن در حال انجام است كه حدود ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و همچنين از انديمشك تا ميان آب به طول ۶۰ كيلومتر حدود ۴۶ كيلومتر آن تكميل و آماده ريل گذاري است و از انديمشك تا هفت تپه كه ۳۹ پل دارد ۳۷ پل و ابنيه آن تكميل و تنها ۲ پل آن باقي مانده است.

درويش زاده اضافه كرد: پل بزرگ اين خط ريلي با طول ۳۳۶ متر با ۱۴ دهانه ۲۴ متري بر روي رودخانه بالا رود با پيشرفت فيزيكي ۶۰ در صد در حال اجراست و پيش بيني مي شود تا دو ماه آينده به اتمام برسد.

مدير كل راه آهن جنوب(اهواز) اظهار داشت: خط ريلي نظاميه به ميان دشت هم ۳۷ كيلومتر است، كه عمليات زير سازي آن با ۵۰ در صد پيشرفت فيزيكي در حال انجام است و براساس برنامه زمان بندي پيش بيني مي شود تا پايان تابستان سال ۹۵ مسير اهواز – انديمشك و كمربندي به بهره‌برداري برسد.

وي در پايان گفت: اعتبار اين پروژه از محل فروش سهام فولاد خوزستان تامين مي شود كه اعتبار اوليه اهواز تا انديمشك ۲۴۰ ميليارد تومان و از اهواز تا بندر امام ۱۰۵ ميليارد تومان است.

همچنين هزينه كمربندي نظاميه ميان دشت به طول ۳۷ كيلومتر بالغ بر ۵۰ ميليارد تومان است كه از محل ۲۵ در صد افزايش حجم پروژه تامين خواهد شد./

نظر شما