به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت راهآهن٬ محسن بيگلري عضو كميسيون صنايع و معدن مجلس شوراي اسلامي با برشمردن برخي امتيازات شبكه ريلي كشور در مقايسه با ديگر وسايل حمل و نقلي گفت: از گذشته تاكنون بخش ريلي كشور از اهميت و جايگاه ويژهاي در بين ديگر وسايل حمل و نقلي برخوردار بوده و بر همين اساس مديران و دست اندركاران ريلي در صدد هستند در بازار رقابت از ديگر كشورهاي توسعه يافته عقب نمانند.
وي در ادامه افزود: كم خطر بودن و در واقع بي خطر بودن اين صنعت، موجب شده تا سرمايهگذاران بيشتري به اين حوزه ورود كرده و پروژههاي عمراني بيشتري را در دست بگيرند.
نماينده مردم سقز و بانه عنوان كرد: ارزان بودن و مهمتر از همه سودآوري بالاي اين صنعت از ديگر خصوصيات و امتيازاتي است كه موجب شده تا سالانه شاهد افزايش سهم بار و مسافر در اين بخش باشيم.
بيگلري با اشاره به اين مطلب كه هر گونه هزينه و ارائه خدمات در بخش ريلي ميتواند به سرمايههاي كلان در آينده تبديل شود، تصريح كرد: متوليان صنعت ريلي هميشه در صدد هستند تا با توسعه خطوط و بروز رساني ناوگان ريلي، حرف اول را در بخش حمل و نقل بزنند كه به نظرم همه خدمات ارائه شده در اين بخش منجر به ورود سرمايههاي بسيار شده و دست بخش خصوصي را براي سرمايهگذاري باز خواهد گذاشت.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس اضافه كرد: طي سال هاي گذشته اقدامات و فعاليتهاي قابل توجهي در جهت توسعه صنعت ريلي صورت نگرفته است.
بيگلري در ادامه بيان کرد: طي اين سالهاي توسعه خطوط با كندي پيش رفته كه بايستي براي افزايش سرعت قطارها پروژههاي ريلي را اولويتبندي كرده و در صدد جذب منابع مختلف مالي براي آنها باشيم.
وي در پايان گفت: دولت براي سرعتدهي به عمليات اجرايي پروژه هاي ريلي بايد عزم خود را جزم كرده و براي تامين بودجه مورد نياز آن از هر گونه كمك و حمايتي دريغ نكند./
نظر شما