شناسهٔ خبر: 13306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن‌سازی کیلومتر یک گردنه بید سرخ در کرمانشاه

ایمن سازی جاده رئيس راه و شهرسازي شهرستان گنگاور از ایمن‌سازی کیلومتر یک گردنه بید سرخ با حذف پیچ پر خطر در این استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل راه و شهر سازي استان كرمانشاه ،علی طاهرآبادی با اشاره به اینکه بیدسرخ اولین گردنه بزرگراه کربلا در دروازه ورودی شرقی به استان کرمانشاه است گفت: با توجه به حجم بالای تردد در این مسیر و ترافیک موجود در آن، ایمن‌سازی و رسیدگی به این محور در دستور کار این اداره قرار گرفت.

طاهرآبادی افزود: به همین دلیل این اداره با همکاری ۲۰ نیرو و بکار گیری ۱۲ دستگاه از ماشین‌آلات خود، اقدام به شانه‌سازی در پیچ کیلومتر یک راهدارخانه به سمت کنگاور کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی کنگاور در خصوص این عملیات بیان کرد: با انجام ۱۵ هزار مترمکعب خاکبرداری شانه مسیر به عرض ۱۸ متر و طول ۶۵۰ متر افزایش یافت.

وی در ادامه گفت: ایمن‌سازی گردنه بیدسرخ در چند مرحله شامل آشکارسازی نقاط پر خطر، نصب علائم، خط‌کشی، تهیه شیارهای لرزاننده و نصب نیوجرسی تاثیر چشم‌گیری در کاهش تصادفات در این مسیر داشته است.

هزینه این عملیلت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد و اعلام شده با تأمین آن از محل اعتبارات استانی و ماده ۱۸۰ تا دو ماه آینده به پایان برسد./

 

نظر شما