شناسهٔ خبر: 13310 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای کمیسیون ایمنی راه‌ها در بودجه ۹۵/ دستگاه‌های عضو کمیسیون مکلف به اجرای مصوبات می‌شوند

احمد جباری رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس از تلاش برای اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای کمیسیون ایمنی راه‌ها در قانون بودجه ۹۵ خبر داد و گفت: علاوه بر این تلاش می شود تا دستگاه‌های عضو این کمیسیون مکلف به اجرای مصوبات و سیاستگذاری‌ها شوند.

احمد جباری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: کمیسیون ایمنی راه‌ها یک مجموعه سیاستگذار برای ارتقای سطح ایمنی است که خوشبختانه از زمان مسئولیت دکتر آخوندی در این وزارتخانه مجدد فعال شد و با توجه به اهمیت آن در نظر داریم ردیف اعتباری مستقل در بودجه‌های سنواتی برای این کمیسیون اختصاص دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کمیسیون ایمنی راه‌ها یک ریف اعتباری مشخص داشته باشد و دستگاه‌های عضو در این کمیسیون نیز مکلف به اجرا در برابر مصوبات باشند علاوه بر اینکه مصوبات ضمانت اجرایی پیدا می‌کند نمایندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های عضو در این کمیسیون نسبت به مصوبات پاسخگو می‌شوند.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه و همچنین تدوین لایحه بودجه ۹۵ توسط دولت قرار داریم موضوع اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای کمیسیون ایمنی راه‌ها در قالب برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۵ در دستورکار است.

وی کمیسیون ایمنی راه‌ها را یکی از مجموعه‌های فرابخشی مهم خواند و تاکید کرد: مصوبات و سیاستگذاری‌های این کمیسیون برای حفظ جان مسافران و افزایش ایمنی در سطح جاده‌های کشور است بنابراین با توجه به اهمیت این کمیسیون تعیین ردیف اعتباری مستقل برای آن در دستور کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: تلاش ما این است که ردیف اعتباری مستقل برای کمیسیون ایمنی راه‌ها را در قالب بودجه سال ۹۵ تعیین کنیم.

جباری افزود: دستگاه‌های عضو در کمیسیون ایمنی راه‌ها هر چند برای اجرای مصوبات تلاش خود را به کار می گیرند اما به لحاظ قانونی ملکف به اجرا نیستند که علاوه بر تعیین ردیف اعتباری مستقل برای این کمیسیون، این موضوع نیز در دستور کار کمیسیون عمران مجلس نیز قرار خواهد گرفت که دستگاه‌های عضو مکلف به اجرای مصوبات باشند.

کمیسیون ایمنی راه‌ها کمیسیونی است که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط در حوزه ارتقای سطح کیفیت راه‌ها و اتخاذ سیاستگذاری‌هایی در جهت افزایش ایمنی سفر در انواع شقوق حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی با هدف کاهش سوانح رانندگی در وزارت راه و شهرسازی و به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود. در این جلسات نیز به پیشنهاد اعضا مصوباتی در حوزه ایمنی راه‌ها به تصویب می‌رسد./

نظر شما