شناسهٔ خبر: 13340 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معیدفر خبر داد:

موافقت شورای فرهنگ عمومی با ثبت روز ۷ اردیبهشت به عنوان روز ایمنی حمل‌و‌نقل

سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی از موافقت شورای فرهنگ عمومی با ثبت روز ۷ اردیبهشت با عنوان روز ایمنی حمل و نقل خبر داد.

دکتر سعید معیدفر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس پیشنهادی که به شورای فرهنگ عمومی ارائه شده روز ۷ اردیبهشت ماه از سال آینده به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم سالانه ثبت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری روزهای ۲۳ تا ۲۹ آبان ماه به عنوان هفته «یادمان قربانیان سوانح رانندگی» افزود: هر یک از روزهای این هفته برای قشر خاصی از جامعه نامگذاری شده است به این ترتیب که روز شنبه ۲۳ آبان‌ماه با عنوان «عابران پیاده»، روز یکشنبه ۲۴ آبان‌ماه با عنوان «قربانیان سوانح رانندگی»، روز دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه با عنوان «کودکان و دانش‌آموزان»، روز سه شنبه ۲۶ آبان‌ماه با عنوان «سالمندان و افراد کم‌توان»، روز چهارشنبه ۲۷ آبان‌ماه با عنوان «موتور سیکلت سواران»، روز پنجشنبه ۲۸ آبان‌ماه با عنوان «رانندگان» و روز جمعه ۲۹ آّبان‌ماه نیز با عنوان «خانواده» نامگذاری شده است.

رئیس کارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها ادامه داد: در هر یک از روزهای مذکور در آبان‌ماه یک یا دو دستگاه و نهاد به عنوان مجری اصلی برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

معیدفر با تاکید بر اینکه سال گذشته حدود ۲۰ درصد تلفات ناشی از سوانح رانندگی در تهران مربوط به عابران پیاده بود، گفت: سهم این تلفات در شهرها حدود ۵۰ درصد است که با توجه به این موضوع، نخستین روز از این هفته در آبان‌ماه به عنوان عابران پیاده نامگذاری شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور اجتماعی تاکید کرد: نقش عامل انسانی در کاهش تصادفات رانندگی بسیار زیاد است از این جهت فرهنگ‌سازی و آموزش مستمر در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد./

نظر شما