شناسهٔ خبر: 133909 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان چهار محال و بختیاری برگزار شد

نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان چهار محال و بختیاری با حضور سید مسلم سیدالحسینی عضو هیات مدیره و راهبر فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران، علی حیدری سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهار محال و بختیاری و جمعی از مدیرانی شهرستانی و استانی به شکل وبینار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان چهار محال و بختیاری با حضور سید مسلم سیدالحسینی عضو هیات مدیره و راهبر فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران، علی حیدری سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهار محال و بختیاری و جمعی از مدیرانی شهرستانی و استانی به شکل وبینار برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیدالحسینی با اشاره به این که استفاده از ظرفیت بافت فرسوده یکی از شیوه‌های تامین مسکن است که یک رویکرد پایدار بوده و به ارتقای کیفت زیست این بافت‌ها نیز کمک می‌کند، گفت: این امر  علاوه بر حفاظت از پایداری محیط، فرصتی برای توسعه محلات هدف و همچنین بخش مسکن به شمار می‌رود.

او با اشاره به این که بازآفرینی شهری در چهار محور انجام می‌شود، توضیح داد: نوسازی مسکن، تامین خدمات روبنایی و زیر بنایی، توسعه قلمرو عمومی  فضاهای شهر و توانمندسازی ساکنان بافت‌های ناکارآمد چهار رکن اساسی برنامه‌های شرکت را تشکیل می‌دهند.

راهبر فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که افزایش توان مالی ساکنان  و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دو راهکار اصلی بازآفرینی واحدهای فرسوده به شمار می‌رود، عنوان کرد: شتاب بخشی به حوزه بازآفرینی شهری نیازمند تغییر در سیاست‌های شهرسازی است و ابلاغ بسته جدید شهرسازانه گامی رو به جلو در این بخش به شمار می‌رود.

راهبر فنی و نظارت شرکت با بیان این که بسته تشویقی شهرسازانه متناسب با ویژگی‌های هر شهر امکان تغییر دارد، اظهار کرد: شهرداری‌ها می توانند با توجه به شرایط بافت و ویژگی‌های شهر خودشان بسته تشویقی متناسب با آن شهر را تهیه و به تصویب کمیسیون ماده پنج برسانند.

در ادامه جلسه علی حیدری سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهار محال و بختیاری به بیان مشکلات و موانع حوزه بازآفرینی این استان پرداخت. به گفته حیدری بسته تشویقی ابلاغی بیشتر مشمول شهرهای بزرگ می‌شود و استانی کوچک با مختصات و ویژگی‌های چهار محال وبختیاری نیاز به تدوین بسته تشویقی مخصوص به خودش را دارد که قرار شد این امر در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گیرد.

گفتنی است در این جلسه جمعی از مدیران شهری نیز حضور داشته و به بیان نقطه نظرات و مشکلات پرداختند.