شناسهٔ خبر: 13392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار ملی برای راهسازی در خوزستان

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از اختصاص ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار ملی برای راهسازی در خوزستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی، در نشست شورای حمل و نقل استان گفت: برنامه‌های توسعه و ساماندهی راه‌های خوزستان ۲۵ ساله تدوین شده است و نیاز به سرمایه گذار دارد.

وی افزود: اگر سرمایه گذاری هر چه سریعتر در این پروژه‌ها انجام نشود، هدف تعیین شده محقق نمی‌شود. رحمانی ادامه داد: در حال حاضر ۲۹۵ میلیارد تومان پروژه از منابع ملی برای خوزستان تعریف و کار اجرای آن‌ها شروع شده است.

همچنین عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در این نشست گفت: از مدیران انتظار داریم تا تلاش بیشتری برای ارایه طرح‌ها جهت اخذ بودجه در برنامه ششم توسعه داشته باشند و هنر یک مدیر این است که با اندک داشته‌های خود یک داشته جدید بسازد.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای حمل و نقل ضمن تقدیر از خانواده بخش راه استان به دلیل اقدامات اخیر که در جهت ساماندهی راه‌ها انجام داده‌اند، اظهار کرد: فضایی که اخیرا توسط حوزه حمل و نقل ایجاد شده، خیلی خوب بوده و زمینه کسب درآمد و اشتغال را فراهم کرده است.

مقتدایی تصریح کرد: اگر طرح‌های خودمان را با بازده زمانی مشخصی به برنامه ششم نرسانیم، به ۵ سال آینده موکول می‌شوند اما اگر این طرح‌ها به برنامه ششم برسند، در برنامه ریزی‌ها، بودجه‌ای برای اجرای طرح هایمان مصوب می‌شود؛بنابراین تمام تلاش و سعی خود را برای ارایه طرح هایمان در برنامه ششم انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: خوزستان تنها استانی است که شورای راهبردی دارد و این یک ظرفیت خیلی خوب است و استانی که عضو شورای راهبردی باشد، می‌تواند مصوباتش را ابلاغ کند و امیدواریم که دستگاه‌های اجرایی ما از این ظرفیت استفاده کنند.

همچنین عبدالکریم درویش زاده، مدیرکل راه آهن جنوب در این جلسه با اشاره به ایجاد دو خطه‌های جدید در راه آهن جنوب اظهارکرد: خط دوم اهواز - اندیمشک به طول ۱۴۰ کیلومتر در دست اجرا است و تاکنون ۶۰ کیلومتر آن زیرسازی و آماده ریل‌گذاری شده است؛ کار اجرای این پروژه از خردادماه شروع شده و اکنون به پیشرفت خوبی رسیده است.

وی افزود: در مسیر اهواز به بندرامام نیز ۱۰۰ کیلومتر پروژه دوخطه داریم که تاکنون ۷۲ کیلومتر ریل گذاری شده است و تا دو ماه آینده دوخطه میان دشت ـ سربندر افتتاح می‌شود. درویش زاده تصریح کرد: در رابطه با اجرای دو خطه خرمشهر به بندر امام مکاتبات زیادی صورت گرفته و نیازمند مصوبات هیات وزیران هستیم.

وی عنوان کرد: کار مطالعاتی خط ریلی اهواز ـ شهرکرد ـ اصفهان انجام شده است و به دنبال سرمایه گذار هستیم تا پروژه عملیاتی شود و همچنین پروژه شلمچه به بصره در انتظار واگذاری از سوی دولت جهت اجرا است.

نظر شما