شناسهٔ خبر: 13406 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

تخریب‌های بولدوزری باعث حاشیه‌نشینی در ۱۵۰۰ متری شهرها می‌شود / تاکید بر نگاه حمایتی به بهسازی بافت شهری تپه مرادآب کرج

سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نگاه حمایتی به بهسازی بافت شهری تپه مرادآب کرج گفت: پلاک به پلاک ۳۰ و ۴۰ متری نقاطی مانند تپه مرادآب در کرج باید مورد توجه قرار بگیرد و اگر با مردم همراه نشویم نتیجه حاشیه‌نشینی‌های گسترده‌ای می‌شود که هم اکنون در کلانشهرها شاهد آن هستیم.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به تعیین طرح محدوده تپه مرادآب کرج که در آخرین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی با حضور شهردار البرز و کارشناس تطبیق طرح جامع با طرح تفصیلی به ریاست دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد درباره وضعیت زندگی ۳۶ هزار نفر از مردم ساکن در منطقه تپه مرادآب کرج گفت: آنچه که باید موردنظر مسئولان طرح جامع و تفصیلی قرار بگیرد نه فقط تعیین محدوده و ضوابط بلکه آسیب‌هایی است که به مردم این منطقه وارد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باید بررسی شود که این تملک‌ها و تخریب‌ها چه بلایی بر سر مردم ساکن در این منطقه که با حداقل امکانات در خانه‌های ۳۰ تا ۵۰ متری ساکن هستند می‌آورد؟

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه شیوه بلودوزری و تخریب بناهای فعلی پاسخگو نیست افزود: تخریب‌های قانونی باعث می‌شود تا در فواصل هزار و ۵۰۰ متری شهر فعلی حاشیه‌نشینی رخ دهد همانند آنچه که در خرم‌آباد و در بندرعباس تحت عنوان اسکان مجدد رخ داد.

ایزدی تاکید کرد: راه‌حل مناطقی از این دست که وضعیت زندگی ساکنان آن در سطح پایینی است چیزی غیر از طرح‌های تفصیلی است.

وی در پایان گفت: پلاک به پلاک ۳۰ و ۴۰ متری نقاطی مانند تپه مرادآب در کرج باید مورد توجه قرار بگیرد و اگر با مردم همراه نشویم نتیجه حاشیه‌نشینی‌های گسترده‌ای می‌شود که هم اکنون در کلانشهرها شاهد آن هستیم.

 ۲۶ مردادماه طرح جامع محدوده تپه مرادآباد کرج با توجه به زندگی ۳۶ هزار ساکن این منطقه مورد بازنگری و بررسی دقیق قرار گرفت و با هدف تامین خواسته مردم به تصویب رسید. /

نظر شما