شناسهٔ خبر: 13407 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل مطرح کرد:

فعالیت منطقه‌آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) آغاز شده است/ در حال جذب سرمایه‌گذاران هستیم

اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از آغاز شدن فعالیت منطقه‌آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این شهر فرودگاهی می‌تواند به هاب فعالیت اقتصادی شرکت‌های سرمایه‌گذار در منطقه تبدیل شود.

اصغر فخریه کاشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ شدن قانون اقدام متقابل و متناظر جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام به دستگاه‌های اجرایی گفت: بر همین اساس هیئت‌های خارجی زیادی درخواست ملاقات با مدیران وزارت راه و شهرسازی را دارند تا از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها بهره‌مند شوند.

وی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را فرصت اول سرمایه‌گذاری در ایران خواند و درباره زمان آغاز فعالیت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: فعالیت این منطقه آزاد که ساختارهای قانونی آن شکل گرفته، عملا آغاز شده است و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند از قوانین و مقررات مناطق آزاد از جمله معافیت‌های گمرکی برخوردار شود بر همین اساس در حال جذب سرمایه‌گذاران به این شهر فرودگاهی هستیم.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به امکان تبدیل منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به هاب فعالیت اقتصادی شرکت‌های سرمایه‌گذار یادآور شد: شرکت‌های سرمایه‌گذار می‌توانند از فرودگاه امام به عنوان مرکز فعالیت‌های اقتصادی منطقه‌ای خود به خصوص افغانستان، عراق و آسیای میانه استفاده کنند.

نخستین شهر فرودگاهی کشور در قالب سه منطقه آزاد، ویژه و معمولی در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار ساخته می‌شود. براساس اهداف تعیینی در شهر فرودگاهی امام(ره) مردم حق و قدرت انتخاب در حوزه‌های مختلف را داشته و پیش بینی بحث حمل و نقل٬ فناوری٬ لجستیک٬ صنعت با فناوری روز دنیا، گردشگری و سایر خدمات در سطح کیفی مولفه‌های بین‌المللی ارائه می‌شود. قرار است شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قابلیت رقابت پذیری با سایر فرودگاه‌های روز جهان را داشته باشد./

نظر شما