شناسهٔ خبر: 13420 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

توضیحات محسن پورسیدآقایی درباره تغییر مجری پروژه‌های ریلی:

دستگاه مجری ۴ پروژه‌ریلی تغییر کرد/ واگذاری امور تکمیلی ۳ پروژه و احداث خط دوم تهران - میانه - تبریز به شرکت راه‌آهن

محسن پور سیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأیید خبر تغییر دستگاه مجری احداث راه‌آهن مسیرهای کرمان - زاهدان، شیراز- اصفهان، گرگان - اینچه برون و خط دوم راه آهن تهران - میانه - تبریز از شرکت ساخت به شرکت راه‌آهن٬ گفت: به این دلیل که راه‌آهن در حال بهره‌برداری در این خطوط است٬ این اقدام صورت گرفت.

محسن پورسیدآقایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تأیید خبر تغییر دستگاه اجرایی طرح‌های احداث راه آهن کرمان - زاهدان، شیراز- اصفهان، گرگان - اینچه برون و خط دوم راه آهن تهران - میانه - تبریز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه آهن٬ اظهار کرد: این تغییر با هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی درون وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این مصوبه را اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ۱۱ مهر ۹۴ برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد٬ افزود: با توجه به اینکه کار ساخت سه پروژه‌ یادشده تقریبا رو به پایان است و عملیات تکمیلی آنها باقی مانده٬ شرکت راه‌آهن در تفاهمی که با شرکت ساخت٬ توسعه و زیربناهای حمل و نقل داشت عهده‌دار مسئولیت تکمیل این مسیرهای ریلی شد.

مدیرعامل شرکت با یادآوری اینکه مسیرهای ریلی کرمان-زاهدان، شیراز-اصفهان، گرگان-اینچه برون در حال بهره‌برداری هستند گفت: در واقع برای سهولت در کار و هماهنگی بیشتر در این سه مسیر امور تکمیلی این خطوط از شرکت ساخت به شرکت راه‌آهن منتقل شد.

وی درباره احداث خط دوم راه‌آهن تهران - میانه - تبریز گفت: به طور معمول کار اجرایی احداث خط دوم‌ها بر عهده شرکت راه‌آهن بوده و بر همین اساس این پروژه نیز به شرکت را‌ه‌آهن منتقل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: عملیات تکمیلی در خطوط شامل احداث ایستگاه‌های بین راهی٬ نصب علائم و ارتباطات و اموری برای بهره‌برداری بهتر است که توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ بر اساس مصوبه هیات وزیران، دستگاه اجرایی طرح های احداث راه آهن کرمان - زاهدان، شیراز- اصفهان، گرگان - اینچه برون و خط دوم راه آهن تهران - میانه - تبریز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه آهن تغییر یافت.

متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است:

دستگاه اجرایی طرح های مندرج در جدول زیر از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور (۲۸۲۳۰۰) به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (۲۸۰۵۰۰) تغییر می یابد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، این مصوبه را ۱۱ مهر ۹۴ برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد./

نظر شما