شناسهٔ خبر: 134211 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در ۳۱ شهر/تشکیل صندوق چند کالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن

طرح نهضت ملی مسکن اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در ۳۱ شهر دارای محدوده مصوب بازآفرینی، تشکیل صندوق چند کالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن، سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها برای ساخت مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

سقف افزایش اجاره‌بها در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد مصوب شد

هفتمین شورای عالی مسکن سقف افزایش اجاره بهای سال جاری را برای تهران ۲۵ درصد و برای سایر شهرها ۲۰ درصد تصویب کرد.

احداث شهرک مسکونی از طریق توافق با مالکان غیردولتی پیگیری می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از برگزاری نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی با رئیس اتاق تعاون در خصوص پیگیری تامین زمین برای احداث شهرک و همچنین تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر خبر داد.

بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در ۳۱ شهر دارای محدوده مصوب بازآفرینی اجرایی شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها تا پایان خردادماه محلات مشمول بسته نوسازی بافت فرسوده را معرفی کنند از رشد صدور پروانه ساختمانی در محلات مشمول بسته تشویقی خبر داد و گفت: بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در محدوده های مصوب  ۳۱ شهر از جمله کلانشهرهای تهران ،کرج و تبریز اجرایی شد.

قرارداد ۲۴۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن منعقد شد

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۲۴۳ هزار و ۱۳۴ واحد مسکونی به مبلغ ۸۲ هزار و ۷۵۲ میلیاردتومان در آن بانک خبر داد.

انعقاد قرارداد خودمالکی بیش از ۷۷ هزار واحد در بانک مسکن

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۷۷ هزار و ۸۲۱ واحد به مبلغ ۲۵ هزار و ۷۵۵ میلیاردتومان خبر داد.

آزمون ورود به حرفه مهندسان، معماران تجربی و کاردان‌های فنی در ۷۱ شهر برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی، خبر داد و گفت: این دوره از آزمون‌ها به شکل تستی و برای مهندسان، معماران تجربی وکاردان‌های فنی تدارک دیده شده است.

ایجاد صندوق چند کالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه های نهضت ملی مسکن

اولین جلسه هیأت امنای صندوق ملی مسکن با حضور اعضای هیأت امنا شامل وزیر کشور و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه وزارت اموراقتصادی و دارایی،  وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دیگر اعضا در ساختمان دادمان برگزار شد.

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها برای ساخت مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از انجام مذاکرات اولیه این سازمان با رئیس کل بیمه مرکزی برای همکاری مشترک در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: این نهاد در فاز اول برای سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی در این بخش اعلام آمادگی کرده است.

تخصیص زمین به بیش از ۳ هزار متقاضی برای ساخت مسکن در طرح جوانی جمعیت

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تخصیص زمین به بیش از ۳ هزار متقاضی برای ساخت مسکن در راستای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

تامین ۳۰ هزار  و ۵۲۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۳۰ هزار  و ۵۲۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

دیدار نماینده دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه با سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

نماینده دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) با سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دیدار و درباره همکاری‌ها و تعاملات فی‌مابین گفت‌وگو کرد.

انعقاد موافقت نامه مطالعه گسل‌های شهر جیرفت

با تأکید وزیر راه و شهرسازی برای ارائه خدمات کارآمد و دانش بنیان و ارتقای تاب آوری ابنیه فنی و ساختمان های عمومی، موافقت نامه "مطالعه گسل های شهر جیرفت" به منظور تهیه نقشه پهنه‌بندی، تدقیق و تعیین حریم گسل در محدوده شهری" بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان منعقد شد.

واحدهای مسکونی آسیب دیده از رخدادهای طبیعی در خردادماه تکمیل و تحویل می‌شود

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل و تحویل واحدهای آسیب دیده از رخدادهای طبیعی به غیر از خوی تا پایان خردادماه امسال خبر داد و گفت: مسئولیت بنیاد مسکن در این خصوص تعمیر و بازسازی ۷۲ هزار واحد آسیب دیده است.