شناسهٔ خبر: 13428 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران مطرح کرد

استقرار در فرودگاه امام‌ و کنترل کیفی پروژه‌های شهر فرودگاهی/ نظارت عالیه بر بازسازی باند پروازی مهرآباد

فرودگاه مهرآباد مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با بیان اینکه بر طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) و احداث شهر فرودگاهی نظارت کامل داریم، گفت: کارشناسان ما در دو فرودگاه امام و مهرآباد مستقر هستند و عملیات کنترل کیفی را انجام می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمد نوعی‌قالیباف در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: آزمایشگاه کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی استان تهران را بر عهده دارد.

وی با تأکید بر اینکه ارتقاء کیفیت سازه‌ها حافظ منافع ملی کشور است، افزود: ساخت و سازهای عمرانی زیادی در کشور انجام می‌شود که اگر دارای استانداردهای واقعی باشد، عمر آنها به موازات کیفیت افزایش می‌یابد.‌

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران بیان کرد: در این راستا مطالعات خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی خاک و مصالح ساختمانی جزو فعالیت‌های عمده‌ شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.

وی ادامه داد: همچنین انجام مطالعات ژئوتکنیک، عرضه خدمات مهندسی در بخش‌های مکانیک خاک، سنگ، بتون و از این قبیل، ‌آزمایش‌های قیر، مکانیک خاک و سنگ و نیز تدوین استانداردها و تعیین روش‌های مناسب انجام آزمایش، ‌از دیگر وظایف ‌شرکت است.

مدیر‌کل ‌آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ‌استان تهران ادامه داد: ‌در همه پروژه‌ها نظیر ‌جاده‌سازی، ‌ساخت خط‌آهن، ساخت فرودگاه و باند پروازی، ساخت بنادر، سد‌سازی و از این قبیل، باید مطالعات مکانیک خاک و بررسی جانمایی آن توسط آزمایشگاه انجام شود.

* کنترل کیفی پروژه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد‌

نوعی‌قالیباف درباره کنترل کیفی پروژه‌‌های جاده‌سازی، ساخت خط‌آهن و فرودگاه‌ها توضیح داد:‌ کنترل کیفی با توجه به شرایط خاص پروژه‌های عمرانی امری ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آزادراه کمربندی جنوبی تهران حضور دارد و کنترل کیفی را انجام می‌دهد؛ این پروژه ۴ قطعه دارد که از چرم‌شهر شروع می‌شود و ما در استان تهران حدود ۲ قطعه را کنترل کیفی می‌کنیم.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با بیان اینکه در بحث کنترل کیفی پروژه‌های فرودگاهی‌ وارد شده‌ایم، بیان کرد: در فاز یک و ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) کنترل کیفیت را انجام می‌دهیم.

نوعی‌قالیباف گفت:‌ در فرودگاه امام خمینی(ره) کنترل کیفی پروژه‌های شهر فرودگاهی، راه‌های دسترسی، پل‌ها، باند پروازی، ساختمان‌های جنبی و ترمینال‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با بیان اینکه بر طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) و احداث شهر فرودگاهی نظارت کامل داریم، گفت: تعداد ۱۰ ‌نفر از کارشناسان در فرودگاه مستقر هستند و عملیات کنترل کیفی را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: همچنین در فرودگاه مهرآباد موضوع بازسازی باند و بتنی کردن اپرون در حال اجرا است که نظارت عالیه از سوی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام می‌شود.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با بیان اینکه ‌در زیرسازی مترو پرند نظارت و کنترل کیفی به دقت انجام شد، ‌افزود: در سد سیاه‌بیشه و سد نمرود نیز کنترل کیفیت توسط این آزمایشگاه انجام ‌شد.

نوعی‌قالیباف با اشاره به ورود به کنترل کیفی ‌قیر و آسفالت توسط آزمایشگاه، بیان کرد: آزمایش‌های عملکردی قیر ‌‌در حوزه معاونت فنی انجام می‌شود.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران افزود: در حال حاضر حداقل بیش از ۵۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکترا آزمایش‌های تحقیقاتی خود را به ما ارائه می‌دهند تا بررسی‌ها و آزمایش‌ها را انجام دهیم.

نوعی‌قالیباف گفت: این تجهیزات خاص و منحصربه‌فرد آزمایشگاه در کشور ظرفیتی است که باید بیشتر از آن استفاده کرد؛ آزمایشگاه وزارت راه و شهرسازی این تجهیزات را آماده کرده است و پس از آموزش‌های لازم، در حال حاضر برای همه سطح کشور این آزمایش‌ها در حال انجام است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: همه دست اندرکاران قیر و آسفالت باید از دستاورد پژوهش‌های آزمایشگاه در حوزه کیفیت قیر و آسفالت استفاده کند.

نوعی‌قالیباف تأکید کرد: هر متقاضی اعم از خصوصی و دولتی برای ساخت مسکن نیز از این آزمایشگاه درخواست خدمات کند، حاضر هستیم بهترین خدمات را به آنها ارائه دهیم.‌

نظر شما