شناسهٔ خبر: 13434 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

افتتاح ۵۰۰ واحد مسکن مهر و دو مدرسه در شهرجدید هشتگرد/ چهار هزار واحد مسکن مهر در انتظار تامین آب

محمدرضا توکلی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد مدیرعامل شهر جدید هشتگرد مهمترین مشکل این شهر را عدم تامین آب برای تحویل واحدهای مسکن مهر دانست و از افتتاح ۵۰۰ واحد مسکن مهر و دو مدرسه هشتگرد در روز گذشته خبر داد.

محمدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تحویل دو باب مدرسه و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد در روز گذشته دوشنبه ۲۷ مهر خبر داد و گفت: این مدارس از ابتدای مهرماه پذیرای دانش‌آموزان شهر جدید هشتگرد بود اما مراسم افتتاح آن‌ها روز گذشته با حضور مسئولان و دانش‌آموزان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درباره وضعیت مدارس این شهر توضیح داد: شهر جدید هشتگرد در مجموع به ۴۲ مدرسه نیاز دارد که سه مدرسه دیگر شامل دو مدرسه ۱۲ کلاسه و یک هنرستان تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. هفت مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است که در هفته دولت سال آینده افتتاح خواهد شد. ساخت ۱۲ مدرسه را نیز به مناقصه گذاشته‌ایم که با تحویل این مدارس پرونده مدارس این شهر جدید تا پایان سال ‌آینده بسته خواهد شد. ضمن این‌که پیش از مراسم افتتاح که دیروز برگزار شد ۱۸ مدرسه نیز در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته بود.

توکلی افزود: همزمان با افتتاح این مدارس، کلید ۵۰۰ واحد مسکن مهر نیز در اختیار صاحبان این واحدها قرار گرفت. ضمن این‌که ساخت‌وساز چهار هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز به پایان رسیده است که به دلیل تامین نشدن آب مورد نیاز واحدها که یکی از مشکلات جدی شهر جدید هشتگرد است، امکان تحویل آن‌ها به متقاضیان وجود ندارد و امیدواریم که دستگاه‌های خدمات‌رسان هر چه سریعتر نسبت به انجام وظایف خود در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان این‌که تا پایان سال جاری دو کلانتری دیگر نیز در شهر جدید هشتگرد تحویل داده می‌شود گفت: با افتتاح دو کلانتری دیگر در سال ۹۵، کلانتری‌های مورد نیاز این شهر نیز تامین خواهد شد.

توکلی افزود: فعالیت‌های مختلفی نیز برای ساخت مساجد مورد نیاز شهر جدید هشتگرد انجام شده است. تاکنون دو مسجد ساخته شده، دو مسجد دیگر نیز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود و چهار مسجد مورد نیاز باقیمانده نیز در سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

مراکز تجاری نیز بخش دیگری از پرونده‌های شرکت عمران شهر جدید هشتگرد است که توکلی درباره آخرین وضعیت ساخت‌وساز آن‌ها توضیح داد: تا پایان سال جاری دو مرکز تجاری و در سال آینده نیز یک مرکز تجاری بزرگ در هشتگرد افتتاح می‌شود ضمن این‌که ۱۰ پروژه نیز در این زمینه به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از افتتاح خط قطار برقی این شهر در سال آتی خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل فراهم نشدن هزینه‌های احداث قطار برقی هشتگرد و عدم تخصیص منابع، افتتاح این پروژه به هفته دولت سال ۹۵ موکول شد که البته تکمیل این خط ریلی منوط به تامین منابع در این مرحله است.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی این قطار برقی به تامین آسایش و رفت و آمد سریع و ایمن ساکنان شهر جدید هشتگرد کمک خواهد کرد گفت: این مسیر ریلی هشتگرد را به ایستگاه گلشهر و سپس به ایستگاه صادقیه تهران متصل می‌کند.

در مراسم روز گذشته با حضور میرمحمد غراوی و حبیب‌اله طاهرخانی اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، حسن ولی پور معاونت فنی و مهندسی مدیرعامل، هیربد معصومی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز، فرماندار هشتگرد، مسئولان آموزش و پرورش، مدیرکل راه و شهرسازی البرز و امام جمعه هشتگرد نیز حضور داشتند.

نظر شما