شناسهٔ خبر: 13451 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد مطرح کرد:

پیشنهاد ۲ میلیارد دلاری خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از استقبال سرمایه گذارن خارجی و پیشنهاد سرمایه گذاری ٢ میلیارد دلاری خارجی در بنادر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعید نژاد گفت: امروز شرایط به گونه ای است که رقابت سرمایه گذاری در این حوزه از سوی شرکت ها ، موسسه ها و بانک‌های خارجی در بنادر ایران بسیار تنگاتنگ است و هم اینک در قالب اعلام فراخوان عمومی و با هدف اعمال شرایط مساوی و مشابه برای این دسته از سرمایه گذاران درحال مذاکره با آن ها هستیم.

اظهار کرد: سعی می شود در این فرآیند از بهترین سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در بنادر کشور استفاده شود و ضمن اینکه سرمایه گذاران کوچکی نیز در این حوزه اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم اینک در بیشتر بنادر کشور امکان سرمایه گذاری خارجی فراهم است اما تحقق این مهم همسو با سیاست ها و اولویت ها به گونه ای که بخشی از این سرمایه گذاری به شیوه مشترک با سرمایه گذاران ایرانی باشد، انجام شود.

سعید نژاد در ادامه به سرمایه گذاری ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینه توسعه و تجهیز بنادر کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طبق قراردادهای بسته شده این دسته از سرمایه گذاران باید طرح هایشان را تا پایان امسال به طور کامل اجرا و به بهره برداری برسانند.

برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز

وی همچنین در خصوص ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم ساحلی بویژه در دریای خزر نیز گفت : تمامی افرادی که بدون استعلام از این سازمان و رعایت مسائل فنی و زیست محیطی اقدام به ساخت و ساز کنند برابر قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی در خصوص سرمایه گذاری در بندر نوشهر نیز گفت : هم اینک سرمایه گذاری قابل توجهی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر صورت گرفته و در سال جاری نیز میزان سرمایه گذاری در این بندر حدود ٧٠ میلیارد تومان است.

سعید نژاد برای رفع موانع و مشکل های موجود در ایجاد راه دسترسی مستقیم به بندر نوشهر خواستار همکاری همه جانبه مسئولان محلی در این شهرستان شد.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی روز دوشنبه به منظور بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی تعدادی از طرح های عمرانی با همکاری بخش خصوصی به منطقه ویژه اقتصادی نوشهر سفر کرده است.

بنا براین گزارش اداره کل بنادر و دریا نوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر واقع است./

نظر شما