شناسهٔ خبر: 13473 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ارائه خدمات سامانه اطلاع‌رسانی ۱۴۱ راهنمای جامع حمل و نقل برون شهری​ به شهروندان

سامانه 141 سامانه جامع اطلاع رسانی " ۱۴۱ " راهنمای جامع حمل و نقل برون شهری جاده های کشور به همراه اپلیکیشن ویژه تلفن های همراه نسخه اندروید آماده ارائه اطلاعات به کاربران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل و پایانه ها بیان کرد: به منظور ایجاد ارتباط میان کاربران راه و مسئولان این حوزه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای سامانه جامع اطلاع رسانی " ۱۴۱" شامل سه بخش گويا، پيامك و بخش پایگاه اطلاع رساني تهیه شده است.

وی گفت: این سامانه در جهت جلوگیری از ترافیک و اتلاف زمان در سفر تهیه و مخاطبان و كاربران پس از برقراري ارتباط با سامانه از طريق تلفن از خدماتی چون آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی، اطلاع از محدودیتهای تردد وسایل نقلیه درمحورها، را توسط بخش گويا و اپراتوری مطلع می شوند.

 وی افزود: كاربران اين بخش هم چنین می توانند برای دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهری از طریق شماره گیری کد مخابراتی قدیم شهرهای مبدا و مقصد به صورت گویا و مکتوب از طریق نمابر، ارتباط با اپراتور و ارایه پیشنهادها و انتقادات بهره مند می شوند.

پناهنده همچنین گفت: در بخش پيامك سامانه جامع اطلاع رساني ۱۴۱ خدماتی چون، دریافت مسیر و مسافت بهینه از طریق ارسال یک پیام حاوی نام شهر مبدا و مقصد به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱، دریافت مسیر و مسافت بهینه از طریق ارسال یک پیام حاوی کد مخابراتی قدیم شهرهای مبدا و مقصد به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱  به طور مثال: ۰۵۱۱*۰۲۱ و دریافت آخرین وضعیت جوی ترافیکی با ارسال عدد ۱۴۱ به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴ به کاربران ارائه می شود.

نظر شما