شناسهٔ خبر: 13523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پس از رفع مشکلات امنیتی در خاک ترکیه؛

مرز رازی خوی بعد از ۲ ماه تعطیلی بازگشایی شد

مرز رازی فرماندار شهرستان خوی در آذربایجان غربی گفت: مرز رازی شهرستان خوی که نزدیک به ۲ ماه به علت مشکلات امنیتی در خاک ترکیه بسته شده بود، روز پنجشنبه بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، حسین سیوانی اصل در آیین بازگشایی این مرز رسمی اظهارکرد: مرز رازی خوی از پایانه های مهم مرزی ایران با ترکیه و به عنوان سومین مرز رسمی ایران و ترکیه در آذربایجان غربی است که از سال ۱۳۹۰ با حضور مقام های عالی رتبه دو کشور فعالیت خود را آغاز کرد و در چهار سال گذشته مبادلات مسافری، اقتصادی و تجاری چشمگیر در این مرز انجام گرفت که حدود دو ماه پیش به علت مشکلات امنیتی در خاک کشور ترکیه بسته شد.

وی افزود: با حل مشکلات امنیتی در مناطق شرقی کشور ترکیه از روز گذشته مرز رازی به طور رسمی بازگشایی شده و فعالیت خود را از سر گرفته است.

فرماندار خوی گفت: حتی یک روز هم فعالیت مرز رازی ازطرف ایران تعطیل نشده است ولی ترکیه به خاطر مشکلات امنیتی مرز را تعطیل کرده بود که با بازگشایی آن، فعالیت مجدد این واحد گمرکی و مرزی به طور رسمی آغاز شد و طبق روال گذشته خدمات مسافری و واردات و صادرات کالا ازطریق بازارچه رازی انجام می شود.

وی اظهارکرد: به خاطر مشکلات امنیتی احتمالی که در خاک کشور ترکیه وجود دارد، از مسافران درخواست می شود چنانکه ضرورتی نداشته باشد از سفر زمینی به ترکیه پرهیز کنند و بیشتر مسافرت های خود را از طریق هوایی انجام دهند.

مرز رازی در ۲۰۰ کیلومتری شمال غربی استان آذربایجان غربی واقع و سومین مرز رسمی کشورمان با ترکیه در آذربایجان غربی است که با برخورداری از راه ریلی و زمینی نقش بسزایی در توسعه و رونق تجارت بین دو کشور ایفا می کند.

همه ساله بیش از ۳۰۰ هزار نفر مسافر ایرانی و خارجی از مرز رازی خوی از طریق راه ریلی و زمینی تردد می کنند. شهرستان ۳۵۴ هزار نفری خوی در ۱۳۴ کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.

نظر شما