شناسهٔ خبر: 13542 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

باهنر در دیدار با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران:

قدردانی رهبر معظم انقلاب از قشر مهندسان/ نظام‌های مهندسی برای انجام وظایف بهتر از درگیری‌های‌سیاسی دوری کنند

محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌عدالتی در تعاملات بخش خصوصی و دولتی گفت: بخش خصوصی به یک وکیل مدافع جدی در برابر بخش دولتی نیاز دارد و باید در این زمینه کمک حال فعالان بخش خصوصی بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت؛ برخی از منتخبان هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان تهران  چهارشنبه 29 مهرماه در محل هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با  محمدرضا باهنر دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، درخصوص 6 توقع و انتظار از نظام مهندسی ساختمان اظهارداشت: همانگونه که در جلسه قبل در منشور ائتلاف مهندسی پیشرفت مطرح شده در ارتقای کیفی ساختمان‌ها باید به ایمنی، دوام و معماری توجه ویژه داشت.

حمایت از حقوق مهندسان از وظایف اصلی نظام مهندسی است

باهنر همچنین درخصوص حقوق مهندسین نیز افزود: یکی از وظایف اصلی نظام مهندسی حمایت از حقوق قشر مهندسان است و دراین راستا اگر احتیاج به قانون نیز باشد،مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری کامل در این زمینه دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین،در توضیح برنامه‌های جامعه اسلامی مهندسین به تشکیل ستاد بزرگداشت روز ملی مهندسی اشاره کرد و ادامه داد: در دو سال گذشته با مشارکت بیش از 30 نهاد علمی، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی، نهادهای حاکمیتی و نظام‌های مهندسی همایش ملی روز مهندسی را برگزار کردیم.

تقدیر و تشکر رهبر معظم انقلاب از اقشار مهندسین

باهنر اظهار داشت: اسفند سال گذشته به محضر مقام معظم رهبری رسیدیم و از ارشادات و سخنان معظم‌له که تکالیف سنگینی را نیز بر دوش مهندسین قرار دادند، بهره‌مند شدیم.

وی افزود:‌ رهبر معظم انقلاب در این دیار ضمن تقدیر از تلاش‌های اقشار مهندسین، توقعات بحقی را از جامعه مهندسی کشور اظهار فرمودند که لازم است در دستور کار قرار گیرد.

نظام‌های مهندسی  برای انجام وظایف بهتر از درگیری‌های سیاسی دوری کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از بی‌عدالتی در تعاملات بخش خصوصی و دولتی انتقاد کرد و افزود: بخش خصوصی به یک وکیل مدافع جدی در برابر بخش دولتی نیاز دارد و باید در این زمینه کمک حال فعالین بخش خصوصی بود.

وی تصریح کرد: البته با تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار درمجلس شورای اسلامی سعی کردیم تا حدی این خلأ را پر کنیم، اما هنوز هم از مظلومیت بخش خصوصی راضی نیستیم.

وی در پایان ابرازامیدواری کرد که هرچه نظام‌های مهندسی از درگیری‌های سیاسی دوری کنند و به موضوعات صنفی توجه بیشتر داشته باشند،بهتر می‌توانند به وظایف خود بپردازند و مسئولان نیز در این خصوص باید توجه و مراقبت نمایند.

دراین دیدار آقایان حبیب‌الله بیطرف،حیدر جهانبخش،جابر نصیری، علی نبی‌زاده، شمس نوبخت دودرانی، محمود مقدم، فرهام مقدم‌راد، ایرج رهبر، مهدی روانشادنیا، حمزه شکیب، بهمن مومنی‌ مقدم، محمد دخت میرزا حسن وحید،محمد طاهری و حسام‌الدین راقی حضور داشتند.

نظر شما