شناسهٔ خبر: 13564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی لرستان خبر داد؛

پیشرفت ۲۰ درصدی آزادراه اراک - بروجرد - خرم‌آباد/ اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد

شهرام ملکی مدیرکل اداره راه و شهرسازی لرستان عملیات ساخت آزادراه اراک - بروجرد - خرم‌آباد را نمونه‌ای از پروژه‌های درحال اجرای استان اعلام کرد و گفت: این آزادراه در حال حاضر با پیشرفتی ۲۰ درصدی و هزینه‌ای بالغ بر یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء درحال اجرا است.

شهرام ملکی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره اعلام کرد: پروژه آزادراه اراک - بروجرد - خرم‌آباد به طول ۱۳۵ کیلومتر متصل‌کننده کریدور شمال به جنوب کشور به محورهای استان بوده که ۸۰ کیلومتر از آن که در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد از سوی چهار مؤسسه قرارگاه خاتم‌النبیاء در حال اجرا است.

ملکی در ادامه با بیان اینکه این جاده با مشخصات آزادراهی سه خط رفت و سه خط برگشت در حال ساخت است گفت: ۱۱ کیلومتر از این محور در قالب تونل طراحی شده که مسیر جدید را ۵۰ کیلومتر نسبت به محور قبلی کوتاه‌تر می‌کند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی لرستان همچنین از اجرای قطعه اول پروژه راه‌آهن درود - خرم‌آباد خبر داد و گفت: این مسیر ریلی به طول ۱۱۴ کیلومتر از نظر پدافند و توسعه خط ریلی استان اهمیت فراوانی داشته و در اولویت‌های پروژه‌های وزارت راه در استان به شمار می‌رود.

به گفته وی پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر ۳۰ درصد بوده که تا کنون ۴۶۵ میلیارد تومان به عنوان اعتبار اولیه برای آن برآورد شده است.

ملکی در ادامه سخنانش از اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد در استان خبر داد و گفت: تطویل باند فرودگاه به میزان ۴۲۰ متر با هدف تسهیل در تردد هواپیماهای پهن‌پیکر، اجرای زهکشی در دو طرف باند فعلی فرودگاه و احداث ساختمان هواشناسی از جمله اقدامات انجام شده در این طرح به شمار می‌رود.

این مقام مسئول اضافه کرد: اجرای پاویون از اقدامات درحال اجرای فرودگاه بوده که در صورت تأمین اعتبارات قرار است تا ۶ ماه اول سال ۹۵ به پایان برسد./

نظر شما