شناسهٔ خبر: 13629 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ایران خواستار همکاری با برزیل در ساخت هواپیما شد

ساخت هواپيما وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به شرایط خوب برزیل در زمینه صنایع هوایی یکی از زمینه‌های قابل بررسی برای همکاری‌های مشترک صنایع هوایی غیرنظامی و آموزشی و مبادله اطلاعات در این زمینه است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، تسنيم نوشت: محمدرضا نعمت‌زاده در نشست مشترک هیئت‌های تجاری ایران و برزیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که برای توسعه روابط دو کشور باید پیش‌بینی شود ایجاد و توسعه راه‌های هوایی و دریایی است که بدون آنها توسعه همکاری‌ها چندان امکانپذیر نخواهد بود. 

وی افزود: برزیل از نظر جغرافیایی و بارشهای متعدد شرایط مستعدی برای بخش کشاورزی دارد به همین منظور یکی از اشکال روابط تجاری دو کشور به طور طبیعی واردات مواد پروتئینی، حبوبات، ذرت و غلات از این کشور است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشورهای جنوب آمریکا در این زمینه استعدادهای مناسبی دارند اما توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور فراوان است و در این سطح نباید باقی بماند.

وی یادآور شد: کشور ما از نظر منابع هیدروکربنی ذخایر نفت، گاز جزو کشورهای اول تا سوم جهان بوده و ظرفیت و پتانسیل مناسبی برای همکاری‌های مشترک در این زمینه وجود دارد. 

نعمت‌زاده تاکید کرد:‌ ایران و برزیل به طور مشترک می‌توانند سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه‌های ذغال سنگ، فلزات و مواد معدنی داشته باشند که در همین جا از سرمایه‌گذاران برزیلی برای حضور در ایران دعوت می‌شود.

وی یادآور شد: صنایع پیشرفته، الکترونیکی، نرم‌افزار، تجهیزات پزشکی نیز یکی دیگر از زمینه‌های همکاری است که امکان توسعه آن وجود دارد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ایران دارای بازار 80 میلیونی است که با در نظر گرفتن همسایگان این رقم به 350 میلیون نفر می‌رسد که این شرایط زمینه مناسبی برای تشویق به حضور سرمایه‌گذاران خارجی بویژه برزیلی فراهم کرده است. 

نعمت‌زاده با بیاناینکه برزیل در زمینه صنایع هوایی شرایط خوبی در جهان دارد، گفت: ایران با توجه به مشکلات تحریم یکی از زمینه‌هایی که علاقه‌مند به همکاری است صنایع هوایی غیرنظامی و آموزشی و مبادله اطلاعات در این باره است. 

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه تولید غذای حلال، گفت: صنایع غذایی ایران نیز یکی از زمینه‌های موفق برای همکاری خواهد بود که در این زمینه ما پیشنهاد همکاری را به سرمایه‌گذاران برزیلی می‌دهیم.

نظر شما