شناسهٔ خبر: 13635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:

روکش آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان کرمان

فعالیت پلیس در جاده ها مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ کیلومتر از حوزه راه‌های سطح استان روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خداداد مقبلی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در جلسه ستاد هماهنگی راهداری زمستانی در کرمان گفت: از وظایف راهداری ساماندهی سطح آسفالت جاده ها و شانه سازی است.

وی افزود: براساس پیش بینی های انجام شده امسال پدیده بارش برف و باران در استان فعال خواهد بود بنابر این باید با برنامه ریزی مناسب از هر گونه حادثه جاده ای جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها در فصل سرما باید در حال آماده باش کامل باشند گفت: خوشبختانه سال گذشته چندین دستگاه برف روب خریداری شد و امسال نیز دستگاه ها تجهیز و نوسازی شده اند.

مقبلی گفت: در این فصل حوزه فعالیت های مشترک با پلیس راه استان بیشتر است و می طلبد با همکاری یکدیگر از هر گونه حادثه جاده ای جلوگیری شود.

وی افزود: حضور پلیس راه و راهداری در صحنه تصادفات می تواند به بازگشایی سریع تر جاده کمک و از تصادفات بعدی در سطح جاده جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه گشت راهداری باید در همه حوزه ها فعال شود گفت: گشت راهداری نباید در یک مکان ثابت مستقر شود بلکه باید در همه نقاط گشت زنی داشته باشند تا مشکلات جاده را ساماندهی کند.

مقبلی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی استان و پلیس راه می توانند در ساماندهی حوزه ایمنی راه ها با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند افزود: امیدواریم با همدلی و تلاش بتوانیم پدیده برف و باران را در فصل سرما امسال به خوبی مدیریت کنیم.

رئیس پلیس راه استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تعامل با سازمان ها و ادارات یکی از مهمترین برنامه های پلیس راه استان در سال جاری است گفت: تعامل باید در حداکثر ممکن برقرار شود.

سرهنگ یوسف نجفی افزود: پلیس راه و مجموعه راه و شهرسازی یک خانواده هستند که می توانند برای انجام فعالیت های خود در سطح استان تیم های مشترک تشکیل دهند.

وی با اشاره به آشکارسازی نقاط حادثه خیز استان که جزء برنامه های مهم اداره راه و شهرسازی است گفت: حذف نقاط حادثه خیز و اصلاح آنها زمان بر و هزینه بر است اما می توان نقاط حادثه خیز را با نصب تابلو آشکارسازی کرد.

نظر شما