شناسهٔ خبر: 13648 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ایمنی تردد در کریم حاصله اسلام آباد غرب/اجرای عملیات ایمن‌سازی در محور سرپل ذهاب -قصرشیرین

لكه گيري و شانه سازي راه به گفته رئيس راه و شهرسازي شهرستان اسلام آباد غرب حذف نقاط پر‌حادثه در پیچ کریم حاصله در دستور کار این اداره‌کل است ،این درحالی است که رئيس راه و شهرسازي شهرستان سرپل ذهاب نیز از شروع عملیات شانه‌سازی در خروجی این شهر به سمت قصر شیرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهر سازي استان كرمانشاه، فریدون زارعی‌پور گفت: پیچ کریم حاصله در ۱۰ کیلومتری اسلام آباد از سمت کرمانشاه در بزرگراه کربلا واقع شده و روزانه بیش از ۳۰۰۰ تردد خودرو سبک و سنگین را به عهده دارد.

وی افزود: آمار بالای تصادفات فوتی و جرحی گزارش شده در این مسیر مذکور باعث شد تا عملیات ایمن سازی آن از اسفند ماه سال ۹۳ در دستور کار قرار این اداره‌کل قرار گیرد. کل این عملیات نیز تا کنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۲۰ درصد آن در ۶ ماهه نخست امسال انجام شده است.

وی افزود: زمین منطقه مذکور تپه ماهور با خاک رس بسیار ضعیف است که این موضوع اجرای ۲ دستگاه پل از نوع طاق سنگی بطول ۶۵ متر را در پی داشت.

عملیات مذکور امانی-پیمانی بوده و برآورد شده تا دو ماه آینده به پایان برسد.

همچنین حمید رضا مرادی مطلق سرپرست راه و شهرسازی سر پل ذهاب با اشاره به اینکه سر پل ذهاب از لحاظ اقتصادی یک بازار محلی منطقه‌ای بوده و به تبع هر روز میزبان خیل زیادی از مردم شهرهای همجوار است گفت: تردد سنگین محورهای اصلی این شهر مخصوصا به سمت قصرشیرین در مسیر شاهراه اقتصادی غرب کشور موجب تصادفات متعددی بعضا فوتی و جرحی بوده، به همین دلیل سعی شده راه خروجی در منطقه قره بلاغ با انجام ۲ کیلومتر عملیات شانه سازی ایمن سازی شود.

مرادی افزود: طبق معادلات انجام شده پیش بینی می شود با ۳۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری (مخلوط کوهی) شانه سازی مسیر مذکور تا پایان آبان ماه امسال به پایان برسد.

شهرستان سرپل ذهاب با جمعیتی بالغ بر به ۸۶ هزار نفر پس از گردنه پاطاق بخشی از حلقه شاهراه اقتصادی ایران با کشور است./                

نظر شما