شناسهٔ خبر: 13673 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی ‌‌خبر داد:

معرفی شرکت‌های هواپیمایی به صندوق توسعه ملی / ۳ گزینه تامین هواپیما روی میز ایرلاین‌‌ها

علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات خرید هواپیما و معرفی شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي علی عابدزاده درباره تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما‌ به فارس گفت: برای ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی در خرید هواپیما و معرفی شرکت‌های هواپیمایی فعالیت‌های مناسبی انجام شده است‌.

وی اظهار داشت: فضای جدیدی که در شرایط بین‌المللی ایجاد شده ‌صنعت حمل‌ونقل هوایی دنیا را مشتاق کرده است که به سمت‌ و سوی همکاری با ایران متمایل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در فرایندهای تأمین هواپیما برای ناوگان گزینه‌های مختلفی وجود دارد، افزود: گزینه اول خرید هواپیما است که ایرلاین‌ها خرید هواپیما را از کمپانی‌های سازنده انجام می‌دهند.

رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: گزینه‌های دوم برای ایرلاین‌ها ‌اجاره هواپیما است؛ تا پیش از این اجاره هواپیما مشکلاتی داشت که به خاطر محدودیت‌های تحریم‌ها بود.

وی افزود: گزینه سوم برای تأمین ناوگان شرکت‌های هواپیمایی، خریدهای اجاره به شرط تملیک هواپیما است که در مقاطع زمانی خاص انجام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره احداث شرکتی برای تأمین ناوگان ایرلاین‌‌ها در داخل تأکید کرد: به هر حال این فرآیندها اتوماتیک وارد کشور می‌شود و نیازمند تأسیس شرکت برای تأمین ناوگان برای آنها نیستیم؛ این شرکت‌ها در دنیا تأسیس ‌و ساختار آنها تعریف شده است و ما به آن ساختارها می‌‌پیوندیم.

عابدزاده گفت: درحال حاضر کمپانی‌های بزرگی در دنیا وجود دارد که کار آنها خرید هواپیما و اجاره دادن آنها، اجاره به شرط تملیک و یا فروش تقسیطی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی این امکان برای ایرلاین‌ها فراهم است از بین ناوگان موجود هواپیمایی را که لازم دارند، انتخاب کنند‌ در حالی که در گذشته به‌دلیل شرایط تحریم این امکان برای کشور فراهم نبود.

نظر شما